'Snel fatsoenlijke cao voor ambtenaren, leraren, politie'

Arie-slob-banner-1-944x390woensdag 27 mei 2015 11:28

Tijdens het verantwoordingsdebat in de Tweede Kamer heeft ChristenUnie-leider Arie Slob een motie ingediend om het kabinet ertoe te bewegen de impasse rond de cao-onderhandelingen met rijksambtenaren zo snel mogelijk te doorbreken. Volgens Slob verdienen ambtenaren, leraren, politieagenten, militairen en overig overheidspersoneel na soms een al jaren geldende nullijn nu zo snel mogelijk een fatsoenlijke CAO. De motie werd mede ingediend door coalitiepartij PvdA.

De motie van Arie Slob luidde als volgt:

De Kamer,

gehoord de beraadslaging,

overwegende, dat rijksambtenaren al sinds 1 januari 2011 zonder cao zitten en ook andere overheidsfunctionarissen momenteel geen cao hebben;

overwegende, dat het kabinet voornemens was de nullijn voor overheidspersoneel los te laten en daarvoor ook geld heeft gereserveerd in de begroting 2015;

verzoekt de regering er alles aan te doen om de huidige impasse rond de cao-onderhandelingen te doorbreken en zo snel als mogelijk afspraken te maken met de vakbonden,

en gaat over tot de orde van de dag.

Slob

Arie Slob

Reacties op ''Snel fatsoenlijke cao voor ambtenaren, leraren, politie''

Nieuwsarchief > 2015 > mei