Arie Slob

'Snel fatsoenlijke cao voor ambtenaren, leraren, politie'

Arie-slob-banner-1-944x390woensdag 27 mei 2015 Tijdens het verantwoordingsdebat in de Tweede Kamer heeft ChristenUnie-leider Arie Slob een motie ingediend om het kabinet ertoe te bewegen de impasse rond de cao-onderhandelingen met rijksambtenaren zo snel mogelijk te doorbreken. Volgens Slob verdienen ambtenaren, leraren, politieagenten, militairen en overig overheidspersoneel na soms een al jaren geldende nullijn nu zo snel mogelijk een fatsoenlijke CAO. De motie werd mede ingediend door coalitiepartij PvdA. lees verder

Slob: 'Coalitie moet bij zinnen komen'

Arie-slob-banner-3-944x390donderdag 30 april 2015 "Want Ik had honger, en u gaf Mij te eten; Ik had dorst, en u gaf Mij te drinken; Ik was een vreemdeling, en u verleende mij onderdak." Met die woorden uit Mattheus 25 opende Arie Slob vandaag zijn bijdrage aan het debat over bed, bad, brood. Volgens de fractievoorzitter van de ChristenUnie wordt met het onthouden van basale levensvoorzieningen als bed, bad en brood een principiële grens overschreden. Lees hier de gehele bijdrage aan het debat. lees verder
Asiel
Vluchtelingen

Arie Slob naar Armenië voor herdenking 100 jaar genocide

Armeense kwestie vuurwoensdag 22 april 2015 ChristenUnie-leider Arie Slob woont vrijdag in de Armeense hoofdstad Jerevan de 100-jarige herdenking van de Armeense genocide bij. Slob is daar op uitnodiging van de Armeense regering. Arie Slob: ,,Dit zal een indrukwekkende herdenking zijn van de eerste genocide uit de vorige eeuw.” lees verder

Gaswinning: veiligheid staat voorop, niet de inkomsten

Arie-slob-banner-3-944x390woensdag 04 maart 2015 ChristenUnie partijleider Arie Slob wil dat minister Kamp duidelijk maakt dat de gaswinning in Groningen niet weer wordt opgeschroefd. Omdat de opbrengsten van de gaswinning direct gekoppeld zijn aan de begroting zal de ChristenUnie niet instemmen met een begroting waar de aardgaswinning zal toenemen. lees verder

ChristenUnie: nieuwe zorgplan nog erg onduidelijk

Arie-slob-banner-3-944x390vrijdag 06 februari 2015 De ChristenUnie vindt de nieuwe zorgplannen van minister Schippers op tal van punten nog erg onduidelijk. Hoewel fractieleider Arie Slob snapt dat Schippers met een nieuw plan komt, vindt hij de gekozen Amvb-route onbevredigend en onduidelijk. Slob: ,,De plannen zijn nog vers en vergen bestudering. Wij vinden het belangrijk dat mensen die veel gebruik maken van de zorg, chronisch zieken en gehandicapten, niet de dupe worden van de maatregelen. Ook willen wij meer onderhandelingsruimte voor zorgaanbieders ten opzichte van verzekeraars. Er moet ruimte blijven voor kleine zorgaanbieders en voor identiteitsgebonden zorg." lees verder

Oudere nieuwsberichten