Arie Slob

Gaswinning: veiligheid staat voorop, niet de inkomsten

Arie-slob-banner-3-944x390woensdag 04 maart 2015 ChristenUnie partijleider Arie Slob wil dat minister Kamp duidelijk maakt dat de gaswinning in Groningen niet weer wordt opgeschroefd. Omdat de opbrengsten van de gaswinning direct gekoppeld zijn aan de begroting zal de ChristenUnie niet instemmen met een begroting waar de aardgaswinning zal toenemen. lees verder

ChristenUnie: nieuwe zorgplan nog erg onduidelijk

Arie-slob-banner-3-944x390vrijdag 06 februari 2015 De ChristenUnie vindt de nieuwe zorgplannen van minister Schippers op tal van punten nog erg onduidelijk. Hoewel fractieleider Arie Slob snapt dat Schippers met een nieuw plan komt, vindt hij de gekozen Amvb-route onbevredigend en onduidelijk. Slob: ,,De plannen zijn nog vers en vergen bestudering. Wij vinden het belangrijk dat mensen die veel gebruik maken van de zorg, chronisch zieken en gehandicapten, niet de dupe worden van de maatregelen. Ook willen wij meer onderhandelingsruimte voor zorgaanbieders ten opzichte van verzekeraars. Er moet ruimte blijven voor kleine zorgaanbieders en voor identiteitsgebonden zorg." lees verder

Geen Kamermeederheid voor extra beveiliging Joodse instellingen

Arie-slob-banner-3-944x390woensdag 21 januari 2015 Fractievoorzitter Arie Slob is teleurgesteld dat een meerderheid van de Kamer (waaronder VVD, PvdA, SP, D66 en GL) geen verdere afspraken wil maken om in overleg te gaan met de Joodse gemeenschap in Nederland voor een meer substantiële financiering van de beveiliging van Joodse instellingen. lees verder

ChristenUnie krijgt 4e Musketier Justice Award voor strijd tegen onrecht

4e-Musketier-5435zaterdag 17 januari 2015 Fractievoorzitter Arie Slob heeft samen met Kamerlid Joel Voordewind vanavond de 4e Musketier Justice Award in ontvangst mogen nemen. Op het jaarlijkse 4M Event in Zwolle kregen de ChristenUnie-politici de award uit handen van 4e Musketier Henk Stoorvogel overhandigd. lees verder
Joël Voordewind

Bijdrage Arie Slob aan debat over aanslagen Parijs

Arie-slob-banner-3-944x390woensdag 14 januari 2015 De aanslagen in Frankrijk van vorige week hebben ons geschokt. Bruut terroristisch geweld tegen een redactie van een satirisch weekblad, tegen politieagenten, tegen werknemers en cliënten van een joodse supermarkt. Een onacceptabele aanslag op vrijheden. lees verder

Oudere nieuwsberichten