Arie Slob

Koninklijke onderscheiding voor Arie Slob

20151201 Afscheid Arie Slob TK-3380dinsdag 01 december 2015 Arie Slob is vanmiddag bij zijn afscheid in de Tweede Kamer benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje Nassau. De koninklijke onderscheiding kreeg hij opgespeld door Kamervoorzitter Anouchka van Miltenburg. lees verder

Gert-Jan Segers nieuwe fractievoorzitter ChristenUnie

foto=sitedinsdag 10 november 2015 Met een unaniem besluit van de fractie werd vandaag de voorzittershamer doorgegeven aan Gert-Jan Segers. Oud-fractievoorzitter Arie Slob gaf bij deze speciale gelegenheid de twee fractiebijbels van de RPF en GPV mee. De vertrekkend partijleider gaf hem mee dicht bij de Bron te blijven en zichzelf te blijven. lees verder
Gert-Jan Segers

Arie Slob verlaat Tweede Kamer – Gert-Jan Segers wordt fractievoorzitter

ariebedankt-bannerdinsdag 10 november 2015 Na meer dan veertien jaar lid geweest te zijn van de Tweede Kamer maakt ChristenUnie-fractievoorzitter Arie Slob vandaag zijn vertrek bekend. Slob verlaat de Kamer per 1 december aanstaande. lees verder
Gert-Jan Segers

ChristenUnie wil onderwijsbanen behouden

Arie-slob-banner-4-944x390woensdag 28 oktober 2015 De ChristenUnie vraagt woensdag bij de behandeling van de onderwijsbegroting aandacht voor het behoud van banen in het onderwijs. Arie Slob: “We zien dat de leerlingaantallen de komende jaren zullen dalen. Maar dat moet niet betekenen dat de budgetten van scholen ook worden gekort. Scholen hebben grote uitdagingen voor de boeg, zoals passend onderwijs, bevolkingskrimp en onderwijs aan kinderen van vluchtelingen.” lees verder

Bijdrage Arie Slob aan het debat vluchtelingenproblematiek

CQop0BVUwAA_rHJwoensdag 14 oktober 2015 In de afgelopen weken is vaak de vraag gesteld wat nu het eerlijke verhaal over de vluchtelingenproblematiek is. Wat de ChristenUnie betreft bestaat dat verhaal uit twee onderdelen. 1. Er zijn geen eenvoudige oplossingen voor dit mega vraagstuk. Wantrouw iedereen die pretendeert die te hebben; 2. We gaan er allemaal iets van merken en het gaat ons meerjarig wat kosten. lees verder
Vluchtelingen

Oudere nieuwsberichten