Arie Slob

ChristenUnie: 'Derde pakket Griekenland rammelt aan alle kanten'

Arie-slob-banner-3-944x390woensdag 19 augustus 2015 De ChristenUnie geeft geen steun aan een derde steunpakket voor Griekenland en de daarbij behorende maatregelen. Arie Slob liet in het debat hierover vandaag weten dat 'met ons valt te praten over oplossingen waar de Grieken echt wat aan hebben'. De ChristenUnie pleit voor kwijtschelding van een deel van de schulden, hulp aan de Grieken via Europese fondsen, in combinatie met uittreding uit de eurozone. lees verder

Slob: Iedereen laten profiteren van economische groei

Arie Slob - Foto: Rufus de Vries / ChristenUniedinsdag 11 augustus 2015 De nieuwste cijfers over de Nederlandse economie zijn een mooie opsteker. Nu is het zaak dat ook iedereen de vruchten kan plukken van de economisch opgaande lijn. Fractievoorzitter Arie Slob: ,,Het is goed om te zien dat het economisch herstel echt door zet en dat de onvermijdelijke verlaging van de gasproductie relatief weinig invloed heeft op het herstel. lees verder

Reactie ChristenUnie op Grieks referendum

Arie-slob-banner-4-944x390maandag 06 juli 2015 Fractievoorzitter Arie Slob: ,,Het Griekse nee plaatst de EU voor de grootste uitdaging sinds de val van de Muur. Het komt nu aan op wijsheid en het zetten van concrete stappen. Een gecontroleerde uittreding in combinatie met schuldsanering en economische herstructurering is voor de langere termijn het meest duurzaam." lees verder

Kamer stuurt kabinet weer naar cao-tafel politie en ambtenaren

Arie-slob-banner-3-944x390donderdag 02 juli 2015 De ChristenUnie heeft met een Kamermeerderheid aan partijen een motie ingediend waarin het kabinet wordt gehouden aan haar eigen belofte dat de nullijn gaat verdwijnen en de inkomens van leraren, politieagenten, militairen en anders overheidspersoneel weer gaan meestijgen met de loonontwikkeling in de markt. Voor 1 september wil de Kamer geïnformeerd worden over de voortgang. lees verder

Arie Slob: "Wij willen geen Down-vrije samenleving!"

vierkant-slob-downvrijezaterdag 13 juni 2015 Op het eerste ChristenUnie-congres met stemrecht voor individuele leden sprak fractievoorzitter Arie Slob behalve over de grondslag die de partij kort daarvoor wijzigde, ook over waardevol leven en waardevol sámenleven met ruimte voor iedereen: "Als de Dikke-Ik-discussie de minister-president ernst is, verwachten wij een concrete vertaling met een sterke nadruk op het omzien naar elkaar." Lees hier de hele speech van Arie Slob. lees verder
Congres

Oudere nieuwsberichten