Arie Slob

ChristenUnie wil zorgwet alleen via parlementaire weg behandelen

Arie-slob-banner-1-944x390vrijdag 19 december 2014 De ChristenUnie stemt alleen in met de opnieuw in te dienen zorgwet als deze –zoals gebruikelijk- door de Tweede en Eerste Kamer wordt behandeld. In het debat vannacht over de oplossing voor het wegstemmen van de zorgwet in de Eerste Kamer keerde fractieleider Slob zich tegen een mogelijke sluiproute om de veranderingen die in de wet zitten toch door te drukken. lees verder
Zorg, Welzijn & Sport

CU-moties zetten kabinet aan het werk met regionale economie en arbeidsmarkt

economiewoensdag 17 december 2014 Het kabinet heeft naar aanleiding van twee aangenomen moties van de ChristenUnie verschillende acties aangekondigd. Allereerst heeft minister Kamp een ‘samenwerkingsagenda’ opgesteld samen met het bedrijfsleven en provincies. Ten tweede voert het kabinet 2 moties van Carola Schouten uit om in de grensregio’s belemmeringen weg te nemen voor economie en arbeidsmarkt. lees verder
Carola Schouten

Meerderheid Senaat voor instellen ledenraad zorgverzekeraars

bannerzorgcongresokt2014woensdag 17 december 2014 Zorgverzekeraars moeten weer echte coöperaties worden en verplicht worden om leden invloed te geven op het bestuur en beleid. De Eerste Kamer heeft gisteren unaniem ingestemd met een voorstel van Senator Roel Kuiper om ledenraden van zorgverzekeraars meer macht te geven. 'Zo worden zorgverzekeraars verankerd in de samenleving, sturen verzekerden mee en blijft ons stelsel sociaal.' lees verder
Roel Kuiper
Zorg, Welzijn & Sport

Zonder bezieling geen participatiesamenleving (opinie Trouw)

dienstbaresamenlevingwoensdag 05 november 2014 Als er iets in onze wereld op het spel staat, dan is het wel het vermogen om vreedzaam met diepgaande verschillen om te gaan. Lees hier een opiniestuk van Arie Slob en Gert-Jan Segers dat vandaag verscheen in Trouw. lees verder
Gert-Jan Segers
Opinie

Arie Slob winnaar Nationale Bijbelquiz 2014

banner-arie-bijbelquizdinsdag 28 oktober 2014 Vanavond zonden de EO en de NCRV op Nederland 2 de jaarlijkse Nationale Bijbelquiz uit. ChristenUnie-partijleider Arie Slob deed dit jaar ook mee en mocht de winst mee naar huis nemen. lees verder

Oudere nieuwsberichten