Arie Slob

Zonder bezieling geen participatiesamenleving (opinie Trouw)

dienstbaresamenlevingwoensdag 05 november 2014 Als er iets in onze wereld op het spel staat, dan is het wel het vermogen om vreedzaam met diepgaande verschillen om te gaan. Lees hier een opiniestuk van Arie Slob en Gert-Jan Segers dat vandaag verscheen in Trouw. lees verder
Gert-Jan Segers
Opinie

Arie Slob winnaar Nationale Bijbelquiz 2014

banner-arie-bijbelquizdinsdag 28 oktober 2014 Vanavond zonden de EO en de NCRV op Nederland 2 de jaarlijkse Nationale Bijbelquiz uit. ChristenUnie-partijleider Arie Slob deed dit jaar ook mee en mocht de winst mee naar huis nemen. lees verder

ChristenUnie stemt in met militaire bijdrage aan de strijd tegen IS in Irak

1280px-Dutch_F-16donderdag 02 oktober 2014 De ChristenUnie steunt het kabinet in het voornemen om een militaire bijdrage te leveren aan de strijd tegen IS in Irak. Arie Slob: ,,Wij wensen alle betrokken militairen veel kracht en sterkte toe en voor straks een behouden thuiskomst. Zij mogen weten dat er in Nederland met hen wordt meegeleefd en voor hen gebeden zal worden." lees verder
Buitenlands beleid
Godsdienstvrijheid

ChristenUnie positief over Nederlandse inzet tegen IS(IS)

straaljagerwoensdag 24 september 2014 De ChristenUnie is positief over de Nederlandse inzet van het kabinet om minderheden in Noord-Irak te beschermen. Zojuist maakte het kabinet door middel van een Artikel-100 brief bekend zes straaljagers, en twee als reserve, en 130 militairen als trainingsgroep te leveren in de strijd tegen IS(IS). Voordewind: ,,Wij dringen hier al langer op aan. Het is begrijpelijk dat Nederland zich op dit moment beperkt tot Irak vanwege het onduidelijke volkenrechtelijk mandaat en strategie als het om Syri gaat. Wij hopen dat er snel duidelijkheid komt over het volkenrechtelijk mandaat voor Syri. lees verder
Buitenlands beleid
Godsdienstvrijheid
Jol Voordewind

Wens ChristenUnie 40 miljoen extra voor huishoudelijke hulp krijgt steun

istock_000020673198large3vrijdag 19 september 2014 Gemeenten krijgen komende twee jaar 75 miljoen om huishoudelijke hulp langer te behouden. Maar dat is niet genoeg, vindt de ChristenUnie. lees verder

Oudere nieuwsberichten