Carola Schouten

Nieuws

Meer kansen voor jongeren op woningmarkt door aangenomen initiatiefwet Carola Schouten

Carola Schouten - Foto: Anne-Paul Roukemadinsdag 09 februari 2016 Een meerderheid in de Tweede Kamer heeft vandaag ingestemd met het ChristenUnie-initiatiefwetsvoorstel Jongerencontracten, waarmee jongeren meer kansen krijgen op de woningmarkt. ChristenUnie-Kamerlid Carola Schouten diende het initiatiefwetsvoorstel in, dat zij samen met jongerenorganisatie PerspectieF opstelde. lees verder

Reactie ChristenUnie op uitkomsten onderzoekscommissie Schouten

segers-banner-2-944x390woensdag 20 januari 2016 Fractievoorzitter Gert-Jan Segers: ,,Ik dank de commissie voor het grondige en degelijke rapport. Er is hard gewerkt en dat heeft geleid tot een unaniem gedragen conclusie dat op grond van het ... lees verder

ChristenUnie wil verandering voor passend toewijzen sociale huurwoning

carola-schouten-banner-vierkan-2t-600x600donderdag 14 januari 2016 Minister Blok van Wonen en Rijksdienst gaat op verzoek van de ChristenUnie kijken of in de regels voor het toewijzen van sociale huurwoningen rekening gehouden kan worden met de hoogte van de energiekosten van een woning. Sinds 1 januari wijzen corporaties woningen alleen nog toe waarvan de huurprijs past bij het inkomen. Zo moet worden voorkomen dat mensen te duur of juist te goedkoop wonen. Het passend toewijzen houdt echter geen rekening met de hogere energielasten die vaak komen kijken bij een goedkopere huurwoning. De ChristenUnie wil dat dat verandert. lees verder

Oudere nieuwsberichten