Carola Schouten

ChristenUnie over ABN Amro: geen beursgang, maar coöperatieve bank

Carola Schoutenvrijdag 22 mei 2015 De ChristenUnie vindt het onverstandig van het kabinet om ABN Amro nu op de beurs te brengen. Kamerlid Carola Schouten: ,,Twee maanden geleden was er volgens minister Dijsselbloem te weinig rust en vertrouwen en nu zou alles opgelost zijn. Dat vind ik niet geloofwaardig. Het leidende principe moet niet een zo snel mogelijke beursgang zijn, maar wat het meest in het belang van de spaarders, MKB’ers en de werknemers is. De noodzaak om de bank nu naar de beurs te brengen ontbreekt. Wat we wel weten is dat we er miljarden op zullen verliezen.” lees verder

ChristenUnie: maak van ABN AMRO een coöperatie

carola-schouten-banner-4-944x390donderdag 02 april 2015 De ChristenUnie wil het belang van klanten en gewone werknemers voorop zetten, door van ABN AMRO een coöperatie te maken. De bank moet niet meer gericht zijn op de snelle winsten, maar op de lange termijn. ABN AMRO moet een bank worden waar de menselijke maat leidend is. Dat voorstel doet Tweede Kamerlid Carola Schouten. lees verder

Steun voor verbeteren vestigingsklimaat voor bedrijven in Zuidoost-Drenthe

carola-schouten-banner-944x390woensdag 01 april 2015 Een meerderheid in de Tweede Kamer heeft een motie van Carola Schouten gesteund om het vestigingsklimaat te verbeteren voor bedrijven in Drenthe. De motie is ingediend naar aanleiding van de voorgenomen sluiting van Philips Lighting in Emmen en richt zich specifiek op het stedelijk netwerk van Emmen-Coevorden-Hoogeveen-Hardenberg, waar veel innovatieve industrie gevestigd is. lees verder

Oudere nieuwsberichten