Joël Voordewind

Nieuws

Resolutie bed, bad, brood en begeleiding unaniem aangenomen door lokale bestuurders ChristenUnie

Zaal Bestuurderscongres 2015zaterdag 25 april 2015 Op zaterdag 25 april hebben de leden van de Bestuurdersvereniging van de ChristenUnie unaniem een resolutie aangenomen over de opvang van uitgeprocedeerde vreemdelingen en begeleiding bij hun terugkeer. De resolutie is besproken op het bestuurderscongres van de ChristenUnie. lees verder
Vluchtelingen

ChristenUnie wil hoorzitting met burgemeesters, vluchtelingenorganisaties en kerken over tekentafeloplossing coalitie

APR_5100woensdag 22 april 2015 De ChristenUnie is kritisch over de vijfstedenoplossing waar VVD en PvdA elkaar in gevonden hebben. De oplossing lijkt strijdig met de bed-bad-brood-uitspraak van de Raad van Europa. Tweede Kamerlid Joel Voordewind: ,,Na elf dagen vergaderen komt de coalitie met een tekentafeloplossing die niets met de werkelijkheid van doen heeft. Dit is geen oplossing voor de schrijnende problematiek van uitgeprocedeerde asielzoekers, maar een oplossing voor een coalitieprobleem.” Voordewind wil nog voor het Kamerdebat hierover een hoorzitting met burgemeesters, vluchtelingenorganisaties en kerken om van hen te horen of zij met deze oplossing uit de voeten kunnen. lees verder
Asiel

ChristenUnie: steun mensen met een beperking in ontwikkelingslanden

voordewind-banner-3-944x390woensdag 22 april 2015 De ChristenUnie wil dat minister Ploumen extra geld uittrekt voor ondersteuning aan mensen in ontwikkelingslanden met een beperking. Dat zegt Tweede Kamerlid Joël Voordewind woensdag in een debat over hulporganisaties. Twintig procent van de mensen die in extreme armoede leven, heeft een beperking. Dat zijn er in verhouding veel meer dan in rijke landen. lees verder
Ontwikkelingssamenwerking

ChristenUnie: kabinet moet motie bed-bad-brood uitvoeren

APR_5100woensdag 15 april 2015 In de langverwachte resolutie van het Comité van Ministers over de bed-bad-brood voorziening die vandaag is gepubliceerd wordt zonder reserves geconstateerd dat Nederland in strijd handelt met het Europees Sociaal Handvest en het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens door uitgeprocedeerde vreemdelingen op straat te zetten. lees verder

ChristenUnie: Turkije moet Armeense genocide erkennen

voordewind-banner-2-944x390donderdag 09 april 2015 Vandaag heeft de vrijwel de gehele Tweede Kamer een motie van ChristenUnie-Kamerlid Joel Voordewind c.s. over de Armeense genocide aangenomen. Alleen de PVV en de leden Kuzu/ Öztürk stemden tegen. In deze motie wordt de regering onverkort opgedragen Turkije aan te sporen om de genocide te erkennen. Daarnaast moet Turkije concrete stappen zetten in de richting van Armenië om tot verzoening te komen. lees verder

Video: reis naar Egypte (oktober 2013)

Oudere nieuwsberichten