JoŽl Voordewind

Petitie: Red Pakistaanse christin Asia Bibi van doodstraf

asiabibi_banner_610x270dinsdag 28 oktober 2014 Asia Bibi uit Pakistan moet worden vrijgelaten uit de dodencel en worden vrijgesproken van godslastering. Met die inzet zijn (mensenrechten)organisaties Jubilee Campaign en SDOK, en de ChristenUnie de petitiecampagne ĎRed Asia Bibií gestart. lees verder
Eurofractie
Godsdienst en mensenrechten
Godsdienstvrijheid
Peter van Dalen

JoŽl Voordewind spreekt op onderwijscongres

2012-JoŽl-Voordewind-AP-Roukema_610-3442woensdag 22 oktober 2014 Op zaterdag 1 november houdt het Wetenschappelijk Instituut van de ChristenUnie een congres over onderwijsvrijheid. lees verder

'Vredesprojecten van onderop steunen' (opinie RD)

20131021-Israel-Joel-Voordewind_APR1991-0.jpgdonderdag 16 oktober 2014 ĎHet maakt niet uit of je vůůr of tegen bent, in elke discussie over dit conflict gaat de turbo aan en gaat ieders hartslag sneller kloppen.í Dit zei een dominee eens over het conflict tussen IsraŽl en de Palestijnen. De wijze waarop de discussie in deze krant door dhr. Teunissen, Esther Voet en Jaap Hamburger over het conflict wordt gevoerd, deed ons weer denken aan de woorden van deze dominee. lees verder
IsraŽl

'Geweld soms nodig om erger te voorkomen' (opinie ND)

Joel Voordewind Erbilwoensdag 15 oktober 2014 Waartoe roept Jezus ons op, als we zien hoe ISIS dood en verderf verspreid in Irak en SyriŽ? Deze indringende vraag stellen Ariaan Baan en DaniŽl Drost ons in het Nederlands Dagblad van 8 oktober. JoŽl Voordewind reageert. lees verder
Buitenlands beleid
SyriŽ

ChristenUnie: acceptatieplicht is bijl aan wortel vrijheid van onderwijs

2011-Joel-Voordewind_AP-Roukema-2dinsdag 30 september 2014 ChristenUnie verzet zich fel tegen de aanval op de vrijheid van onderwijs. De PvdA wil alle scholen verplichten leerlingen aan te nemen, ook als zij een ander geloof hebben dan de religieuze identiteit van de school. Tweede Kamerlid JoŽl Voordewind: ďAls dit plan doorgezet wordt, dan is dat de bijl aan de wortel van de onderwijsvrijheid. Gelukkig hebben wij de aanval voorlopig weten af te wenden.Ē lees verder

Video: reis naar Egypte (oktober 2013)

Oudere nieuwsberichten