Joël Voordewind

ChristenUnie wil ouderbijdrage jeugd-GGZ schrappen

voordewind-banner-2-944x390donderdag 22 januari 2015 De ChristenUnie en D66 willen voor 2015 een opschorting van de ouderbijdrage voor de Jeugdwet. lees verder

Eindelijk financiering van bed bad en brood

voordewind-banner-3-944x390dinsdag 20 januari 2015 Staatssecretaris Teeven gaat gemeenten geld geven om 'bed, bad & brood' voorlopig mogelijk te maken voor uitgeprocedeerde vreemdelingen. De ChristenUnie heeft daar al maanden op aangedrongen. lees verder

ChristenUnie krijgt 4e Musketier Justice Award voor strijd tegen onrecht

4e-Musketier-5435zaterdag 17 januari 2015 Fractievoorzitter Arie Slob heeft samen met Kamerlid Joel Voordewind vanavond de 4e Musketier Justice Award in ontvangst mogen nemen. Op het jaarlijkse 4M Event in Zwolle kregen de ChristenUnie-politici de award uit handen van 4e Musketier Henk Stoorvogel overhandigd. lees verder
Arie Slob

ChristenUnie stelt vragen over wereldwijd toegenomen christenvervolging

voordewind-banner-1-944x390donderdag 08 januari 2015 Kamerlid Joël Voordewind heeft vandaag Kamervragen gesteld naar aanleiding van het uitkomen van de nieuwe Ranglijst Christenvervolging van Open Doors. Afrika, het Midden-Oosten, Azië en Latijns Amerika: bijna overal ter wereld hebben christenen te maken met toenemende vervolging. lees verder
Godsdienstvrijheid

Pakistaanse christenen op verzoek ChristenUnie aangemerkt als risicogroep

voordewind-banner-1-944x390donderdag 18 december 2014 Op herhaald aandringen van de ChristenUnie heeft staatssecretaris Teeven Pakistaanse christenen aangemerkt als risicogroep. Joël Voordewind is erg blij met de erkenning van de staatssecretaris. ,,Pakistaanse christenen lopen enorm gevaar in hun eigen land. Daarom moeten ze niet teruggestuurd worden naar Pakistan als ze in Nederland asiel aanvragen. Tegelijkertijd is het intens verdrietig dat het geweld in Pakistan, en in het bijzonder tegenover christenen, wederom is toegenomen." lees verder
Godsdienstvrijheid

Video: reis naar Egypte (oktober 2013)

Oudere nieuwsberichten