Joël Voordewind

ChristenUnie: wettelijke zorgplicht mensenrechten als bedrijven niets doen

voordewind-banner-2-944x390dinsdag 24 februari 2015 De ChristenUnie vindt dat een wettelijke verplichting moet worden ingevoerd voor bedrijven die geen werk maken van verbetering van mensenrechten in de dertien risicosectoren die door minister Ploumen zijn vastgesteld. In het verleden zijn ook veel convenanten afgesproken om misstanden tegen te gaan met vaak magere resultaten. lees verder

Indrukwekkende herdenking Holocaust in Tweede Kamer

Joel Voordewind herdenking Holocaustdinsdag 27 januari 2015 Vandaag organiseerde Kamerlid Joël Voordewind een Holocaust herdenkingsbijeenkomst in de Tweede Kamer, met als sprekers onder andere Opperrabbijn Jacobs en Rabbijn Vorst. Voordewind sprak van ,,Een indrukwekkende bijeenkomst. Deze moet een vervolg krijgen." lees verder
Israël

ChristenUnie wil ouderbijdrage jeugd-GGZ schrappen

voordewind-banner-2-944x390donderdag 22 januari 2015 De ChristenUnie en D66 willen voor 2015 een opschorting van de ouderbijdrage voor de Jeugdwet. lees verder

Eindelijk financiering van bed bad en brood

voordewind-banner-3-944x390dinsdag 20 januari 2015 Staatssecretaris Teeven gaat gemeenten geld geven om 'bed, bad & brood' voorlopig mogelijk te maken voor uitgeprocedeerde vreemdelingen. De ChristenUnie heeft daar al maanden op aangedrongen. lees verder

ChristenUnie krijgt 4e Musketier Justice Award voor strijd tegen onrecht

4e-Musketier-5435zaterdag 17 januari 2015 Fractievoorzitter Arie Slob heeft samen met Kamerlid Joel Voordewind vanavond de 4e Musketier Justice Award in ontvangst mogen nemen. Op het jaarlijkse 4M Event in Zwolle kregen de ChristenUnie-politici de award uit handen van 4e Musketier Henk Stoorvogel overhandigd. lees verder
Arie Slob

Video: reis naar Egypte (oktober 2013)

Oudere nieuwsberichten