ChristenUnie: Nu stoppen met voorbereidingen Olympische Spelen

Arie Slob 2012dinsdag 27 maart 2012 18:16

De ChristenUnie wil dat alle voorbereidingen voor een eventuele organisatie van de Olympische Spelen in 2028 worden stilgelegd. ChristenUnie-Kamerlid Arie Slob: ,,Mij bekruipt het gevoel dat minister Schippers van VWS erg onzorgvuldig is geweest in het geven van informatie over de kosten en baten van de voorbereiding en eventuele kandidaatstelling van de Olympische Spelen. Dit kunnen we in deze tijden van bezuinigingen niet permitteren. Daarom mijn oproep aan de minister om per direct te stoppen met de voorbereidingen van de Olympische Spelen.”

Kamerlid Slob benadrukt dat de ChristenUnie nooit een voorstander is geweest van een eventuele organisatie van de Olympische Spelen. Slob: ,,Op dit moment is er steeds minder draagvlak voor een eventuele organisatie van de Olympische Spelen, slechts 30% van de Nederlandse bevolking staat nog achter de Olympische Ambitie. We moeten echter verder kijken, voor een land als Nederland is de organisatie van een dergelijk evenement een té kostbare investering en een niet realistische optie.”

De onduidelijkheid over de kosten van de voorbereiding en eventuele kandidaatstelling is voor de ChristenUnie een extra reden om de minister om opheldering te vragen. Slob: ,,Volgens de minister waren de kosten met eenvoudig uit te werken, ik verzoek haar om ons dat rekensommetje even voor te rekenen.”

Arie Slob

Nieuwsarchief > 2012 > maart