Adviseur lokale en provinciale afdelingen

Klopt jouw hart voor de missie van de ChristenUnie? Wil jij meebouwen aan sterke lokale afdelingen? Lees dan verder! Op het partijbureau in Amersfoort werken zo’n 25 enthousiaste medewerkers aan het ondersteunen van de ChristenUnie in het hele land. Op dat bureau richt het team Opleiding & Advies zich op het versterken van de lokale en provinciale afdelingen en alle bestuursleden, politici en bestuurders die daar actief zijn.

Voor de afdeling Opleiding & Advies zoeken wij per direct (uiterlijk per 1 april) een

Adviseur lokale en provinciale afdelingen (32 uur per week)

Deze functie is in ieder geval tot 1 april 2021, met de mogelijkheid tot verlenging.

Wat ga je doen?

• je hebt een spilfunctie voor lokale en provinciale afdelingen
  • je coacht en activeert lokale en provinciale afdelingen
  • je adviseert en ondersteunt bij complexe vraagstukken
  • je bereidt strategische beleidskeuzes voor die van invloed zijn op het functioneren van lokale en provinciale afdelingen
  • je ontwikkelt en implementeert een actueel aanbod van activiteiten en diensten die het functioneren van de afdelingen op een hoger niveau brengt
  • je stimuleert samenwerking tussen bestuurlijke en politieke geledingen op landelijk, lokaal en regionaal niveau
  • In de voorbereidingen van de Tweede Kamerverkiezingen en de gemeenteraadsverkiezingen adviseer en begeleid je lokale en provinciale afdelingen zodat zij toegerust zijn om campagne te voeren

Wat verwachten we?

• je hebt politieke en bestuurlijke ervaring en inzicht
  • je staat stevig in je schoenen en gaat geen uitdaging uit de weg
  • je bent goed in het analyseren van problemen
  • je bent mondeling en communicatief vaardig
  • je bent in staat om zelfstandig en in teamverband te werken
  • je bent bereid om op onregelmatige tijden te werken.

Wat breng je mee?

• je hebt een uitstekend politiek en strategisch inzicht
  • je bent actief lid van de ChristenUnie
  • je functioneert op minimaal HBO+ niveau
  • je hebt vaardigheid in adviseren en leiden van groepsprocessen
  • je kunt goed en enthousiasmerend omgaan met vrijwilligers
  • je bent klantgericht en resultaatgericht
  • je hebt de beschikking over eigen vervoer

Ons aanbod

Wij bieden een uitdagende en afwisselende functie voor initiatiefrijke, zelfstandig werkende en denkende mensen bij dé christelijk-sociale politieke partij van Nederland. Je werkt in een collegiaal en professioneel team die de spil vormt tussen de politiek in Den Haag en in het land. Je werkt vanuit Amersfoort, maar bezoekt ook vaak de afdelingen in het land. Daarom moet je bereid zijn ook in de avonduren en af en toe het weekend te werken en de beschikking te hebben over eigen vervoer. Bij deze functie hoort een passende beloning en goede secundaire arbeidsvoorwaarden afgestemd op de CAO voor rijksambtenaren (schaal 9, inschaling afhankelijk van werkervaring).

Heb je interesse?
Als je wilt solliciteren op deze functie, stuur dan je cv en een motivatiebrief vóór 13 januari naar sollicitatie@christenunie.nl o.v.v. ”sollicitatie adviseur lokale afdelingen”. Voor meer informatie kun je vanaf maandag 6 januari tijdens kantooruren contact opnemen met Erik van Dijk via 033-4226969.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.