Vacatures Tweede Kamerfractie 2

Vacature beleidsmedewerker - Tweede Kamerfractie ChristenUnie

De ChristenUnie-fractie in de Tweede Kamer maakt werk van jouw ambitie. Houd je van dynamiek en afwisseling, ben je creatief, proactief en doortastend, vind je de Tweede Kamer een boeiende werkomgeving en wil je graag betrokken zijn bij christelijke politiek? Dan kun je deze kans niet laten liggen!

De Tweede Kamerfractie van de ChristenUnie zoekt een:

beleidsmedewerker financiën

met een sterke affiniteit met christelijke politiek

Wat ga je doen?

Als beleidsmedewerker stel je de Tweede Kamerleden van de ChristenUnie in staat om optimaal te presteren. Je levert een inhoudelijke bijdrage aan de voorbereiding van debatten, externe optredens en publicaties, adviseert de betrokken Kamerleden zowel inhoudelijk als politiek en onderhoudt goede contacten met andere partijen, belangenorganisaties en deskundigen. Als beleidsmedewerker ben je onder meer – maar niet uitsluitend – verantwoordelijk voor de portefeuille Financiën. Dat betekent dat je met jouw ervaring en kennis over overheidsfinanciën en het belastingstelsel ingewikkelde financiële vraagstukken kunt doorgronden en doorrekeningen kunt maken van financiële plannen.

Wat breng je mee?

• je bent lid van de ChristenUnie of wilt dat worden;
  • je bent gedreven om in een politieke omgeving op jouw beleidsterrein het verschil te maken;
  • je bent econoom of hebt gedegen economische kennis opgedaan en hebt affiniteit met overheidsfinanciën, fiscale en (sociaal)economische vraagstukken;
  • je hebt een academisch werk- en denkni­veau;
  • je hebt aantoonbaar kennis en ervaring op het gebied van het gevraagde beleidsterrein en bent bekend met de standpunten van de ChristenUnie en de politieke gevoeligheden op dit beleidsterrein;
  • je hebt een sterk analytisch vermogen en strategisch inzicht. Je voelt je thuis bij getallen, grafieken, modellen en kunt toch hoofd- en bijzaken van elkaar onderscheiden;
  • je bent in staat om je technisch ingewikkelde dossiers snel eigen te maken;
  • je hebt goede contactuele eigenschappen en uitstekende mondelinge en schriftelijke adviesvaardigheden;
  • je hebt een goede neus voor politie­ke verhoudingen en beschikt over een relevant netwerk;
  • je bent bereid tot en gedijt bij werken onder druk;
  • je werkt zelfstandig en nauwkeurig en functioneert moeiteloos in een team;
  • je bent bereid om, indien nodig, onregelmatige werktijden te accepteren.

Vanzelfsprekend gaan wij er van uit dat je een overtuigd christen bent.

Wat bieden wij?

Wij bieden een uitdagende en afwisselende functie voor initiatiefrijke, zelfstandig werkende en denkende mensen bij dé christelijk-sociale politieke partij van Nederland. Je werkt in een collegiaal en professioneel fractieteam in het hart van politiek Den Haag. Bij deze functie hoort een passende beloning, afgestemd op de CAO voor rijksambtenaren (schaal 11, inschaling afhankelijk van werkervaring). De vacature betreft een tijdelijk dienstverband van 0,8-1,0 fte tot de volgende Tweede Kamerverkiezingen (gepland voor 17 maart 2021). Verlenging behoort op dat moment tot de mogelijkheden en hangt naast het functioneren onder meer af van de uitslag van de Tweede Kamerverkiezingen.

Interesse?

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Steven Datema (hoofd beleid en strategie) via s.datema@tweedekamer.nl of 06-11038723. Heb je interesse? Stuur dan een bondige sollicitatiebrief met een motivatie en CV uiterlijk 13 december 2019 naar Pim Roza (hoofd personeel en organisatie) via p.roza@tweedekamer.nl o.v.v. ‘Sollicitatie beleidsmedewerker financiën’.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.