Beleidsmedewerker Sociale Zaken en Werkgelegenheid

De ChristenUnie-fractie in de Tweede Kamer maakt werk van jouw ambitie. Houd je van dynamiek en afwisseling, ben je creatief, proactief en doortastend, vind je de Tweede Kamer een boeiende werkomgeving en wil jij concreet invulling geven aan het christelijk-sociaal gedachtegoed? Dan kun je deze kans niet laten liggen!

De Tweede Kamerfractie van de ChristenUnie zoekt een:

beleidsmedewerker

voor het beleidsterrein Sociale Zaken en Werkgelegenheid

Wat ga je doen?

Als beleidsmedewerker stel je de Tweede Kamerleden van de ChristenUnie in staat om optimaal te presteren. Je levert een inhoudelijke bijdrage aan de voorbereiding van debatten, externe optredens en publicaties, adviseert de betrokken Kamerleden zowel inhoudelijk als politiek en onderhoudt goede contacten met andere partijen, belangenorganisaties en deskundigen. Als beleidsmedewerker ben je onder meer – maar niet uitsluitend – verantwoordelijk voor de portefeuille Sociale Zaken en Werkgelegenheid.

Wat breng je mee?

• Je bent lid van de ChristenUnie of wilt dat worden.
  • Je bent gedreven om in een politieke omgeving op jouw beleidsterrein het verschil te maken.
  • Je hebt een academisch werk- en denkniveau.
  • Je hebt aantoonbaar kennis en ervaring op het gebied van Sociale Zaken en Werkgelegenheid en je bent bekend met de standpunten van de ChristenUnie en de politieke gevoeligheden op dit beleidsterrein.
  • Je hebt een sterk analytisch vermogen en strategisch inzicht. Je kunt hoofd- en bijzaken van elkaar onderscheiden en zorgen voor de juiste politieke duiding.
  • Je bent in staat om je technisch ingewikkelde dossiers snel eigen te maken. Je begrijpt  de systemen, maar denkt vanuit de mensen om wie het gaat.
  • Je hebt goede contactuele eigenschappen en uitstekende mondelinge en schriftelijke adviesvaardigheden.
  • Je hebt een goede neus voor politie­ke verhoudingen en beschikt over een relevant netwerk.
  • Je bent bereid tot en gedijt bij werken onder druk.
  • Je werkt zelfstandig en nauwkeurig en functioneert daarnaast moeiteloos in een team.
  • Je bent bereid om, wanneer nodig, onregelmatige werktijden te accepteren.

Wat bieden wij?

Wij bieden een uitdagende en afwisselende functie voor initiatiefrijke, zelfstandig werkende en denkende mensen bij dé christelijk-sociale politieke partij van Nederland. Je werkt in een collegiaal en professioneel fractieteam in het hart van politiek Den Haag. Bij deze functie hoort een passende beloning, afgestemd op de CAO voor rijksambtenaren (schaal 10 of 11, inschaling afhankelijk van werkervaring). De vacature betreft een tijdelijk dienstverband van 0,8-1,0 fte voor een jaar. Verlenging behoort bij goed functioneren tot de mogelijkheden.

Interesse?

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Steven Datema (hoofd beleid en strategie) via s.datema@tweedekamer.nl of 06-11038723. Heb je interesse? Stuur dan een bondige sollicitatiebrief met een motivatie en CV uiterlijk 26 januari 2022 naar Pieter Krol (hoofd personeel en organisatie) via p.krol@tweedekamer.nl o.v.v. ‘Sollicitatie beleidsmedewerker sociale zaken’.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.