Over Bestuurderscongres en Partijcongres 19/20 mei 2017

Gecombineerd Bestuurderscongres en Partijcongres

Het bestuur van de Bestuurdersvereniging nodigt u en uw partner van harte uit voor het gecombineerde Bestuurderscongres en Partijcongres! Het Bestuurderscongres vindt maar eens in de twee jaar plaats, dus mis deze kans niet!

Breuklijnen

Het thema van het Bestuurderscongres is "Breuklijnen". Dit thema wordt voor ons uitgelicht door electoraal geograaf Josse de Voogd. Verder kunt u uw steentje bijdragen aan het gesprek op de Themapleinen met Kamerleden en spreken we in de deelsessies over de kloof tussen burger en politiek.

Naast het inhoudelijk programma krijgt u een programma vol ontmoeting, muziek, gezelligheid, uitwisseling, inspiratie, informatie en lekker eten. Wilt u iets belangrijks delen met alle aanwezigen? Dat kan gedurende twee minuten tijdens het diner op de zeepkist (vooraf aanmelden is nodig). De mooiste gesprekken vinden vaak plaats in de kleine uurtjes, dus blijf zeker overnachten! Ook partners zijn van harte welkom op ons congres. Zij kunnen het gewone programma volgen of deelnemen aan een parallelprogramma.

Op de zaterdag combineren we het Bestuurderscongres met het Partijcongres. Vanaf 9.30 uur kunt u samen met 'gewone' partijleden meepraten over het nieuwe kernprogramma. De inbreng van u als bestuurder wordt hierbij zeer op prijs gesteld. Om 10.30 uur start het plenaire programma van het Partijcongres met daarin uiteraard een terugblik op de verkiezingen en de campagne. Het plenaire programma wordt afgesloten met een lunch. Daarna bestaat de mogelijkheid om één deelsessie te volgen over de gemeenteraadsverkiezingen.

Vrij om te geloven

Het congres staat op zaterdag in het teken van "Geloofsvrijheid", een van de drie kernwaarden van de ChristenUnie. Dit thema gaat over ‘vrijheid hier en vrijheid daar’. We bidden vaak voor degenen die om hun geloof vervolgd worden in verre landen.  Maar wat kunnen we als politici doen voor hen? We willen andersgelovigen in Nederland ook graag ruimte geven. Maar zijn we daarin niet naïef als je ziet dat met name moslims voor terreur zorgen in Westerse landen?

Geloofsvrijheid is als volgt verwoord in het kernprogramma:

God maakt mensen verantwoordelijk door ze vrijheid te geven. De overheid beschermt en respecteert deze vrijheid. Alle mensen hebben het recht om in vrijheid hun geloof en overtuiging te delen, met elkaar, met hun kinderen en in de samenleving.

Op diverse manieren komt dit thema terug in het programma.

In het kort:

• Bestuurderscongres op vrijdag 19 mei 2017 vanaf 14.00 uur, inloop vanaf 13.00 uur
  • Op zaterdag 20 mei gecombineerd met het partijcongres vanaf 9.30 uur, inloop vanaf 9.00 uur
  • In Congrescentrum De Werelt in Lunteren.

Programma

Het programma en de inhoud van de deelsessies vindt u op het tabblad 'Programma'.

Moties en amendementen Ledenvergadering BV (vrijdag)

Tien leden kunnen gezamenlijk amendementen of moties indienen, voorafgaand of staande de vergadering. Het liefst stuurt u deze vooraf naar bestuurdersvereniging@christenunie.nl.

Moties en amendementen Partijcongres (zaterdag)

Lokale afdelingen of 10 leden gezamenlijk kunnen amendementen indienen op de voorstellen van het Landelijk Bestuur. Ook is het mogelijk om (politieke) moties in te dienen. Modellen hiervoor vindt u in de rechterkolom onder het kopje 'Materialen Partijcongres.'

Amendementen en moties voor het partijcongres dienen uiterlijk maandag 8 mei, 9.00 uur (stipt) binnen te zijn bij het Landelijk Bestuur via het e-mailadres bestuur@christenunie.nl.

Tip: kom met de trein

Vanaf het station Lunteren is het 15 minuten lopen naar de congreslocatie. Ook is er op beide dagen een pendeldienst beschikbaar tussen het station en de congreslocatie. Bij uw aanmelding kunt u aangeven of u hier gebruik van wilt maken.
Met enige regelmaat zijn er bij winkelketens voordeelacties voor een treinkaartje, waardoor de reis naar het congres niet alleen ontspannend, maar ook voordelig wordt.

Aanmelden

Bij uw aanmelding geeft u aan of u alleen komt of samen met uw partner. Ook kiest u op welke dagen en bij welke deelsessies u aanwezig bent. Uw partner moet zich wel apart aanmelden. Volg de aanwijzingen Aanmelden van uw partner in de rechterkolom. Voor uw aanmelding gaat u naar het tabblad 'Aanmelden'. Let op: als u alleen op zaterdag komt meldt u zich alleen aan voor het Partijcongres. Ga naar de website over het Partijcongres.

Bij grote belangstelling kunnen we gebruik maken van kamers in hotel Belmont in de buurt van De Werelt. Er is een beperkt aantal 1-persoonskamers beschikbaar. De aanmeldingen worden gehonoreerd op volgorde van binnenkomst. Dat geldt ook voor uw voorkeur voor de deelsessies. Meld u dus snel aan want VOL = VOL!  Aanmelden kan tot uiterlijk 8 mei.

Contact

Voor vragen over het Bestuurderscongres kunt u contact opnemen met Rieke Elsenbroek of per telefoon: 033 - 422 69 69.

Aanmelden

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.

Prijzen

Ticket Prijs
Ik kom vrijdag en zaterdag (u komt met iemand anders op een 2-persoonskamer) € 85,00
Ik kom vrijdag en zaterdag en neem mijn partner mee € 150,00