ChristenUnie op gedeelde eerste plaats om humanitaire behandeling vluchtelingen

boot vluchtelingen
CU logo onder elkaar blauw
Door Webredactie op 29 november 2016 om 18:55

ChristenUnie op gedeelde eerste plaats om humanitaire behandeling vluchtelingen

De ChristenUnie staat op een gedeelde eerste plaats als je kijkt naar wat er staat in het verkiezingsprogramma over het humanitair behandelen van vluchtelingen. Dat concludeerde Oxfam Novib in een rapport waarin ze de verkiezingsprogramma van de acht grootste partijen vergeleken. Naast de ChristenUnie eindigen ook D66 en GroenLinks hoog.

ChristenUnie-Kamerlid Joël Voordewind : “Het is belangrijk om op te komen voor de meest kwetsbaren,  die niet voor zichzelf kunnen opkomen, en om recht te doen waar onrecht heerst. De ChristenUnie doet dat in de Tweede Kamer en ik ben blij dat we die erkenning krijgen. In ons verkiezingsprogramma hebben we aandacht voor de situatie in oorlogsgebieden, maar ook voor de opvang van vluchtelingen hier. Daarom investeert de ChristenUnie in Defensie én Ontwikkelingssamenwerking".

Eerder deze week kwam al naar buiten dat de ChristenUnie in haar verkiezingsprogramma ook hoog scoort op duurzaamheid volgens weblog Sargasso. De partij scoort een 8,5 en staat daarmee op de tweede plaats.

Labels: ,