ChristenUnie lanceert verkiezingsprogramma in braille, gebarentaal en eenvoudig Nederlands

20161014-CU-Presentatie-VK-programma-24248
CU logo onder elkaar blauw
Door Webredactie op 21 januari 2017 om 08:00

De ChristenUnie presenteert vandaag tijdens de aftrap van haar campagne in Den Haag verkiezingsprogramma’s in braille, gebarentaal en eenvoudig Nederlands. De partij stelde het verkiezingsprogramma in november vast, waarin het onder meer voorstelt de Nederlandse gebarentaal in de grondwet vast te leggen als erkende taal.

ChristenUnie-leider Gert-Jan Segers krijgt de verkiezingsprogramma’s vandaag uit handen van de commissie die het hele verkiezingsprogramma schreef. De programma’s worden vervolgens onder meer verspreid via organisaties voor blinden en slechtzienden, doven en slechthorenden en laaggeletterden. De programma’s in gebarentaal – door middel van filmpjes – en in eenvoudig Nederlands zijn ook online te vinden.

Segers: “Eén van de belangrijkste boodschappen die wij deze verkiezingscampagne hebben is dat iedereen volwaardig mee moet kunnen doen. Daar willen we ook zelf handen en voeten aan geven. In ons verkiezingsprogramma doen we veel voorstellen om te bouwen aan een samenleving waarin we meer en meer naar elkaar omzien, waar we rekening houden met elkaar. Ik ben dus extra blij met deze verkiezingsprogramma’s.”

Het verkiezingsprogramma in gebarentaal vindt u hier.

Het verkiezingsprogramma in eenvoudige taal kunt u hier downloaden.

Het verkiezingsprogramma in braille kunt u hier bestellen.

Labels: , ,