Kandidaat-Kamerleden en lokale politici in estafette van Groningen naar Binnenhof

Rivier
CU logo onder elkaar blauw
Door Webredactie op 4 maart 2017 om 23:19

Kandidaat-Kamerleden, raadsleden en wethouders van de ChristenUnie gaan op maandag 6 en dinsdag 7 maart in estafette van Groningen naar het Binnenhof.

Deelnemers aan deze ‘regiorace’ nemen onderweg uit iedere regio een regionale boodschap voor de Haagse politiek mee. De hoogste nieuwkomer op de ChristenUnie-kandidatenlijst, Stieneke van der Graaf, legt de eerste etappe af.

Het traject Groningen – Binnenhof telt in totaal dertig etappes. Op 6 maart om 7.00 uur klinkt het startschot nadat Van der Graaf en Inge Jongman (fractievoorzitter ChristenUnie Stad Groningen en nummer 35 op de lijst) de politieke boodschap vanuit Groningen hebben gepresenteerd.

Onderweg doet de estafette onder meer ‘ChristenUnie-plaatsen’ aan zoals Zwolle, Elburg en Harderwijk (waar de ChristenUnie de grootste partij is), maar ook Woerden (met een politiek statement over olie- en gaswinning in de regio), Oudewater (noodkreet over grote drugsproblematiek) en Gouda (oproep voor meer agenten).

Op dinsdagmiddag arriveert het estafettestokje met al deze boodschappen uiteindelijk op het Binnenhof in Den Haag. ChristenUnie-Kamerlid Carola Schouten neemt daar alle regionale oproepen in ontvangst. Stieneke van der Graaf is hier ook bij aanwezig.

Kracht van de Regio
De ChristenUnie gelooft in de kracht van de regio. De Regiorace is daarom een passende manier om het geluid van de regio’s te laten horen. De ChristenUnie wil veel van de middelen voor infrastructuur, veiligheid en energietransitie laten vloeien naar de regionale economie.

Voor de complete route van de regiorace zie http://provinciegroningen.christenunie.nl/regiorace

Labels: ,