Carla Dik-Faber

1. zhenyu-luo-1615553-unsplash.jpg
    Door Carla Dik-Faber op 12 juni 2019 om 10:29

Leven in de knop

Gisteravond voerde ik in de Tweede Kamer het debat over een beladen en emotioneel onderwerp, namelijk abortus.

2. Zonsondergang
    Door Carla Dik-Faber op 26 april 2019 om 10:49

Registratie van kind na abortus vraagt om maatschappelijke bezinning over begin van het leven

De afgelopen week was ik veel bezig met het begin van het leven. Vandaag heb ik daarom in een opinieartikel in Trouw gepleit om als samenleving hierover de dialoog aan te gaan.

3. Zonsondergang
    Door Carla Dik-Faber op 12 maart 2019 om 17:38

Klimaatplannen

Morgen is een belangrijke en spannende dag voor het klimaatbeleid, voor de Nederlandse samenleving en voor ons als fractie. ‘s Middags komen de doorrekeningen naar buiten van het ontwerp-Klimaatakkoord. Met andere woorden: dan weten we of Nederland met deze plannen de klimaatdoelen kan halen en wat de kosten voor bedrijven en burgers zullen zijn.

4. Nederlandse wijk.jpg
    gertjansegers2018 carladikfaber2018
    Door Gert-Jan Segers, Carla Dik-Faber op 11 maart 2019 om 08:14

We knokken voor een land waar het wonen goed is

In deze tijd van woningnood en snel stijgende prijzen is goed wonen voor velen verre vanzelfsprekend. Of je nu in een dorp of stad woont, jong of oud bent, wat meer of minder te besteden hebt: iedereen heeft behoefte aan een dak boven haar of zijn hoofd. Daarnaast zijn huizen om in te wonen, niet om aan te verdienen. We moeten daarom van ‘woningmarkt’ naar ‘volkshuisvesting’.

5. scheuren groningen.jpg
    Door Carla Dik-Faber op 5 maart 2019 om 20:05

Blij met parlementaire enquête

De ChristenUnie is blij dat de hele Tweede Kamer achter een parlementaire enquête staat naar de gaswinning in Groningen. Het is het zwaarste middel dat de Tweede Kamer kan inzetten.

Voorstelvideo Carla Dik-Faber