Carla Dik

1. Wonen
    Door Carla Dik-Faber op 18 september 2018 18:00

Verlaging verhuurderheffing met 100 miljoen goed voor huurders

De ChristenUnie is blij dat woningcorporaties tegemoet worden gekomen door een verlaging van de verhuurderheffing met 100 miljoen. Dat is goed nieuws voor sociale huurders én verhuurders. Deze verlaging van de verhuurderheffing komt bovenop de korting van 100 miljoen euro in het regeerakkoord voor verduurzaming van het woningaanbod.

2. banner
    CU logo onder elkaar blauw
    Door Webredactie op 18 september 2018 10:42

Een Prinsjesdagjurk van hergebruikte spijkerstof en wol

Carla Dik-Faber maakt ieder jaar een statement met haar outfit op Prinsjesdag. Eerder droeg ze onder meer jurken gemaakt van gerecyclede PET-flessen, treinmeubilair, visnetten en marinekostuums.

3. aditya-romansa-117344-unsplash
    Door Carla Dik-Faber op 31 augustus 2018 17:09

#ikvaccineer

Onze dochter uit China is gevaccineerd toen ze als 1-jarige bij ons kwam. Niet erg leuk. Voor haar niet en voor ons als ouders niet. Je weet dat je kind pijn zal hebben van de prik en zich misschien ook wel een paar dagen wat ziek zal voelen. Je wilt je kind toch zoveel mogelijk leed besparen.

4. Zonnepanelen
    Door Carla Dik-Faber op 10 juli 2018 15:28

Wéér een stap in de richting van Parijs

Nog geen twee weken geleden presenteerden we – de ChristenUnie samen met GroenLinks, PvdA, D66, SP, VVD en CDA – een nieuwe Klimaatwet. Daarin legden we stevige ambities vast voor het tegengaan van klimaatverandering. Ik noemde het een historische stap vooruit.

5. Ziekenhuis zorg.jpg
    Door Carla Dik-Faber op 4 juli 2018 17:09

Een andere kijk op gezondheid

Ik sta na vijf-en-een-half jaar Binnenhof nog steeds wel eens te kijken van de ‘Haagse werkelijkheid’. Eigen aan die Haagse werkelijkheid is bijvoorbeeld dat er van een breder plan soms één element uit wordt gelicht dat zonder context wordt becommentarieerd. Het tegenovergestelde gebeurt ook – soms zelfs tegelijkertijd: een discussie of gesprek over het ene onderwerp, kan zomaar aan een andere discussie worden vastgeplakt, met een heel vreemde context als gevolg.

Voorstelvideo Carla Dik-Faber