Carla Dik

1. DfzsbEyXUAEzZ0l
    Door Carla Dik-Faber op 18 juni 2018 20:01

Dit was GroenGelovig II: Voedsel

Vrijdag 15 juni 2018 was het zover: GroenGelovig II rond het thema 'Voedsel' vond plaats op de Christelijke Hogeschool in Ede. Met meer dan 130 mensen dachten we na over de omgang met ons dagelijks eten.
  2. Gaspomp Groningen
    Door Carla Dik-Faber op 12 juni 2018 15:21

De toekomst van Groningen: ónze toekomst

De gaskraan in Groningen gaat dicht. Een historisch besluit, dat minister Wiebes een aantal maanden geleden nam. Dit is het eerste kabinet dat uitspreekt dat de Groningse gasvoorraad niet wordt uitgeput. Vorige week kwam daar de voorspelling van Wiebes bij dat we misschien al wel eerder van het gas af kunnen dan we tot nu toe dachten. We gaan eindelijk de oorzaak van de aardbevingen en mijnbouwschade aanpakken.

3. Ziekenhuis zorg.jpg
    CU logo onder elkaar blauw
    Door Webredactie op 1 juni 2018 18:30

ChristenUnie-succes: meer inspraak op beleid eigen zorgverzekeraar

Burgers krijgen meer invloed op het beleid van hun eigen zorgverzekeraar. Het kabinet presenteert vandaag een wetsvoorstel dat verzekerden medezeggenschap geeft over het beleid van de verzekeraar met betrekking tot de inkoop van zorg en de communicatie met klanten. Het wetsvoorstel volgt op moties van toenmalig ChristenUnie-Kamerlid Arie Slob en ChristenUnie-senator Roel Kuiper.

4. Gas Groningen
    Door Carla Dik-Faber op 23 mei 2018 10:02

Meer maatwerk en betrokkenheid van bewoners in versterkingsaanpak Groningen nodig

Mensen in Groningen verdienen een veilig huis en vertrouwen in de toekomst. Daarom gaat de gaswinning naar nul en is nu snel een versterkingsakkoord nodig.

5. Wonen
    CU logo onder elkaar blauw
    Door Webredactie op 30 april 2018 14:08

ChristenUnie Tweede Kamerlid Carla Dik-Faber start ACTIE GASVRIJ

De helft van alle nieuwbouwwoningen wordt nog steeds gebouwd met een aardgasaansluiting. Terwijl Nederland van zijn gasverslaving af moet en de gaskraan in Groningen wordt dichtgedraaid, blijven er structureel woningen bijkomen die op gas koken en stoken. Sterker nog, huizenkopers hebben soms niets te kiezen en krijgen die gaskraan tegen wil en dank. Daarom start Tweede Kamerlid Carla Dik-Faber de actie Gasvrij.

Voorstelvideo Carla Dik-Faber