Carla Dik-Faber

1. Vuurwerk
    Door Carla Dik-Faber op 2 januari 2020 om 22:58

Oud en Nieuw moet weer feest voor iedereen worden

Het vieren van Oud en Nieuw is voor veel mensen een feestelijke traditie. Maar ik wil dat het een feest is voor iedereen, óók voor hulpverleners en voor omstanders.

2. 20191123-CU-Congres-22.jpg
    Door Carla Dik-Faber op 11 december 2019 om 10:48

Vrouwen aan de top

Stiekem ben ik best wel trots op onze vijfkoppige fractie. We vormen een hecht en goed op elkaar ingespeeld team: we kennen elkaars zwakke plek, tolereren elkaars nukkigheden en vullen elkaar perfect aan. Waar de één wat minder goed in is, helpt de ander. Waar de één iets over ’t hoofd ziet, wijst een ander daarop. We hebben verschillende persoonlijkheden, verschillende achtergronden. En: we kennen een gezonde mix van vrouwen en mannen.

3. Rivier
    Door Carla Dik-Faber op 13 november 2019 om 16:57

Balans vinden

Ons land heeft te maken met een stikstofcrisis. Jarenlang is geprobeerd deze het hoofd te bieden met de zogenaamde Programmatische Aanpak Stikstof (PAS), maar daar heeft de rechter een streep door gezet. De PAS bleek te mooi om waar te zijn en dat is het ook.

4. Zonnepanelen
    Door Carla Dik-Faber op 1 november 2019 om 15:45

Reactie op doorrekeningen klimaatplannen

Dit kabinet werkt aan een economie die veel meer rekening houdt met de draagkracht van de aarde. De ChristenUnie vindt dat belangrijk: we nemen onze verantwoordelijkheid voor de schepping en voor volgende generaties. Tegelijkertijd willen we dat iedereen in onze samenleving dit mee kan maken en dat we rekening houden met mensen met een smalle beurs.

5. WhatsApp Image 2019-10-28 at 21.36.05.jpeg
    CU logo onder elkaar blauw
    Door Webredactie op 29 oktober 2019 om 16:54

Gespreksavond in Groningen

Wat is mijn bestaansrecht als boer? Heb ik nog wel een toekomst? Indringende vragen van een jonge boer gisteren bij een bijeenkomst met 65 leden van de ChristenUnie, boeren en ondernemers over de huidige stikstofproblematiek.

Voorstelvideo Carla Dik-Faber