Carla Dik

1. Koeien
    Door Carla Dik-Faber op 14 oktober 2017 13:09

Wereldvoedseldag. Pleidooi voor volhoudbare landbouw

‘Mensen die zich kapot werken om ons van voedsel te voorzien, gaan dood in stilte’. In alle mediatumult over de formatie, zou je bijna over dit artikel in Trouw heen lezen. Een melkveehouder uit mijn omgeving attendeerde mij erop via Twitter (Ben, dank!).

2. Boerderij.png
    Door Carla Dik-Faber op 24 augustus 2017 21:50

ChristenUnie breekt lans voor eierboeren

De ChristenUnie heeft vandaag in de Tweede Kamer een lans gebroken voor boeren van wie de kippen en eieren zijn besmet met fipronil. Volgens Kamerlid Carla Dik-Faber is de klap voor boeren gigantisch. "Door grote onduidelijkheid konden boerenbedrijven soms niet anders dan kiezen voor het ruimen van hun pluimvee. Dat wil niemand. De klap voor de boeren is gigantisch, zowel financieel als emotioneel."

3. ikziejewel
    Door Carla Dik-Faber op 31 mei 2017 18:51

#Ikziejewel

De reacties op Twitter stromen binnen. Ik zit in een debat over de gehandicaptenzorg in Nederland en eindelijk is er beweging bij het ministerie van VWS om nu écht de zorg rond kwetsbare mensen goed te regelen.

4. Carla Dik-Faber - Foto: Anne Paul Roukema
    Door Carla Dik-Faber op 11 april 2017 13:59

Apothekers klem bij euthanasie; ChristenUnie en SGP willen duidelijkheid

Veel apothekers zitten klem bij euthanasie. Aan de ene kant worden ze geacht om middelen ter beschikking te stellen aan artsen om euthanasie mogelijk te maken, aan de andere kant krijgen ze vaak te maken met verzoeken waar veel onduidelijkheid over is. ChristenUnie en SGP vinden dat de regering op dit punt helderheid moet verschaffen. Daarom hebben ze deze kwestie aangekaart bij minister Schippers van Volksgezondheid.

5. kuria
    Door Carla Dik-Faber op 14 maart 2017 09:00

Zorgen voor een waardig levenseinde

De meeste mensen denken liever niet aan de dood. Nadenken over de dood schuiven we voor ons uit en we praten er al helemaal niet over.

Voorstelvideo Carla Dik-Faber