Carla Dik-Faber

1. Zonsondergang
    Door Carla Dik-Faber op 12 maart 2019 17:38

Klimaatplannen

Morgen is een belangrijke en spannende dag voor het klimaatbeleid, voor de Nederlandse samenleving en voor ons als fractie. ‘s Middags komen de doorrekeningen naar buiten van het ontwerp-Klimaatakkoord. Met andere woorden: dan weten we of Nederland met deze plannen de klimaatdoelen kan halen en wat de kosten voor bedrijven en burgers zullen zijn.

2. Nederlandse wijk.jpg
    gertjansegers2018 carladikfaber2018
    Door Gert-Jan Segers, Carla Dik-Faber op 11 maart 2019 08:14

We knokken voor een land waar het wonen goed is

In deze tijd van woningnood en snel stijgende prijzen is goed wonen voor velen verre vanzelfsprekend. Of je nu in een dorp of stad woont, jong of oud bent, wat meer of minder te besteden hebt: iedereen heeft behoefte aan een dak boven haar of zijn hoofd. Daarnaast zijn huizen om in te wonen, niet om aan te verdienen. We moeten daarom van ‘woningmarkt’ naar ‘volkshuisvesting’.

3. scheuren groningen.jpg
    Door Carla Dik-Faber op 5 maart 2019 20:05

Blij met parlementaire enquête

De ChristenUnie is blij dat de hele Tweede Kamer achter een parlementaire enquête staat naar de gaswinning in Groningen. Het is het zwaarste middel dat de Tweede Kamer kan inzetten.

4. Krokussen.jpg
    Door Carla Dik-Faber op 28 februari 2019 10:15

Groen geloof

De thermometer tikt deze week zeker de 16 graden aan. Eind februari. Wat is het genieten van de zon en de warmte, van de krokussen en de bomen die op uitbotten staan. God heeft deze aarde prachtig gemaakt en Hij verzorgt alles voortdurend vol liefde. Wat kan ik genieten van Zijn schepping. Lekker op de racefiets uitwaaien, toeren door het landschap en de frisse lucht inademen.

5. Carla Dik-Faber 2018 - Foto: Anne Paul Roukema
    Door Carla Dik-Faber op 19 februari 2019 16:32

Miskleun energierekening funest voor draagvlak klimaatbeleid

Ik denk dat veel mensen vanochtend hoofdschuddend het Algemeen Dagblad opensloegen. Dat ze met stomheid geslagen waren. Boos werden. Zich misschien wel in hun hemd gezet voelden.

Voorstelvideo Carla Dik-Faber