Carla Dik

1. Zonnepanelen
    Door Carla Dik-Faber op 10 juli 2018 15:28

Wéér een stap in de richting van Parijs

Nog geen twee weken geleden presenteerden we – de ChristenUnie samen met GroenLinks, PvdA, D66, SP, VVD en CDA – een nieuwe Klimaatwet. Daarin legden we stevige ambities vast voor het tegengaan van klimaatverandering. Ik noemde het een historische stap vooruit.

2. Ziekenhuis zorg.jpg
    Door Carla Dik-Faber op 4 juli 2018 17:09

Een andere kijk op gezondheid

Ik sta na vijf-en-een-half jaar Binnenhof nog steeds wel eens te kijken van de ‘Haagse werkelijkheid’. Eigen aan die Haagse werkelijkheid is bijvoorbeeld dat er van een breder plan soms één element uit wordt gelicht dat zonder context wordt becommentarieerd. Het tegenovergestelde gebeurt ook – soms zelfs tegelijkertijd: een discussie of gesprek over het ene onderwerp, kan zomaar aan een andere discussie worden vastgeplakt, met een heel vreemde context als gevolg.

3. Zonnepanelen op dak.jpg
    Door Carla Dik-Faber op 27 juni 2018 16:11

Een historische stap vooruit in de zorg voor onze schepping

Drie jaar geleden was ik erbij toen in Parijs onderhandeld werd over het klimaatakkoord. Een historisch moment. Kamerbreed stonden we daar. Vandaag staan we hier opnieuw, met zeven partijen. Coalitie en oppositie trekken samen op om een ambitieuze Klimaatwet te presenteren. Opnieuw een historisch moment. We leggen onze ambities vast. Niet alleen voor de komende jaren, maar ook voor de komende generaties.

4. Gaspomp Groningen
    Door Carla Dik-Faber op 25 juni 2018 14:59

Goed akkoord tussen minister Wiebes en oliemaatschappijen

De ChristenUnie is blij dat er een akkoord op hoofdlijnen is tussen het minsterie van Economische Zaken en Klimaat en de bedrijven Shell en ExxonMobil.

5. DfzsbEyXUAEzZ0l
    Door Carla Dik-Faber op 18 juni 2018 20:01

Dit was GroenGelovig II: Voedsel

Vrijdag 15 juni 2018 was het zover: GroenGelovig II rond het thema 'Voedsel' vond plaats op de Christelijke Hogeschool in Ede. Met meer dan 130 mensen dachten we na over de omgang met ons dagelijks eten.

Voorstelvideo Carla Dik-Faber