Carla Dik-Faber

1. Rivier
    Door Carla Dik-Faber op 13 november 2019 om 16:57

Balans vinden

Ons land heeft te maken met een stikstofcrisis. Jarenlang is geprobeerd deze het hoofd te bieden met de zogenaamde Programmatische Aanpak Stikstof (PAS), maar daar heeft de rechter een streep door gezet. De PAS bleek te mooi om waar te zijn en dat is het ook.

2. Zonnepanelen
    Door Carla Dik-Faber op 1 november 2019 om 15:45

Reactie op doorrekeningen klimaatplannen

Dit kabinet werkt aan een economie die veel meer rekening houdt met de draagkracht van de aarde. De ChristenUnie vindt dat belangrijk: we nemen onze verantwoordelijkheid voor de schepping en voor volgende generaties. Tegelijkertijd willen we dat iedereen in onze samenleving dit mee kan maken en dat we rekening houden met mensen met een smalle beurs.

3. WhatsApp Image 2019-10-28 at 21.36.05.jpeg
    CU logo onder elkaar blauw
    Door Webredactie op 29 oktober 2019 om 16:54

Gespreksavond in Groningen

Wat is mijn bestaansrecht als boer? Heb ik nog wel een toekomst? Indringende vragen van een jonge boer gisteren bij een bijeenkomst met 65 leden van de ChristenUnie, boeren en ondernemers over de huidige stikstofproblematiek.

4. Industrie en natuur.jpg
    Door Carla Dik-Faber op 18 oktober 2019 om 14:03

Mijn bijdrage aan het stikstofdebat

Nederland heeft een stikstofprobleem en dat gaat ons allemaal aan. Dit stikstofprobleem komt niet uit de lucht vallen. We leven op de ecologische pof. We willen alles, we willen het nu en we willen het allemaal tegelijk op dat hele kleine stukje aarde, terwijl de dingen die het leven waarde geven onder druk staan.

5. Lege weg.jpg
    CU logo onder elkaar blauw
    Door Webredactie op 12 oktober 2019 om 07:00

ChristenUnie en GroenLinks willen terugkeer autoloze zondag

ChristenUnie en GroenLinks dienen volgende week gezamenlijk een voorstel in voor de terugkeer van autoloze zondag. Vorige maand waren er in Europese steden als Londen, Parijs en Brussel autoloze zondagen. Kamerleden Carla Dik-Faber (ChristenUnie) en Suzanne Kröger (GL) waren onder de indruk van de beelden.

Voorstelvideo Carla Dik-Faber