Carla Dik-Faber

1. Groen Geloven
    CU logo onder elkaar blauw
    Door Webredactie op 22 augustus 2019 om 13:40

‘We staan aan de vooravond van een enorme verandering in onze samenleving’

Let dit jaar tijdens Prinsjesdag eens extra op Tweede Kamerlid Carla Dik-Faber. Ze maakt op die dag graag een duurzaam statement door kleding te dragen van gerecyclede materialen, zoals PET-flessen of bekleding uit oude NS-treinen. ‘Kleding is na olie de meest vervuilende industrie en draagt 8% bij aan de mondiale CO2 uitstoot.’

2. zhenyu-luo-1615553-unsplash.jpg
    Door Carla Dik-Faber op 12 juni 2019 om 10:29

Leven in de knop

Gisteravond voerde ik in de Tweede Kamer het debat over een beladen en emotioneel onderwerp, namelijk abortus.

3. Zonsondergang
    Door Carla Dik-Faber op 26 april 2019 om 10:49

Registratie van kind na abortus vraagt om maatschappelijke bezinning over begin van het leven

De afgelopen week was ik veel bezig met het begin van het leven. Vandaag heb ik daarom in een opinieartikel in Trouw gepleit om als samenleving hierover de dialoog aan te gaan.

4. Zonsondergang
    Door Carla Dik-Faber op 12 maart 2019 om 17:38

Klimaatplannen

Morgen is een belangrijke en spannende dag voor het klimaatbeleid, voor de Nederlandse samenleving en voor ons als fractie. ‘s Middags komen de doorrekeningen naar buiten van het ontwerp-Klimaatakkoord. Met andere woorden: dan weten we of Nederland met deze plannen de klimaatdoelen kan halen en wat de kosten voor bedrijven en burgers zullen zijn.

5. Nederlandse wijk.jpg
    gertjansegers2018 carladikfaber2018
    Door Gert-Jan Segers, Carla Dik-Faber op 11 maart 2019 om 08:14

We knokken voor een land waar het wonen goed is

In deze tijd van woningnood en snel stijgende prijzen is goed wonen voor velen verre vanzelfsprekend. Of je nu in een dorp of stad woont, jong of oud bent, wat meer of minder te besteden hebt: iedereen heeft behoefte aan een dak boven haar of zijn hoofd. Daarnaast zijn huizen om in te wonen, niet om aan te verdienen. We moeten daarom van ‘woningmarkt’ naar ‘volkshuisvesting’.

Voorstelvideo Carla Dik-Faber