Carla Dik-Faber

1. Lege weg.jpg
    CU logo onder elkaar blauw
    Door Webredactie op 12 oktober 2019 om 07:00

ChristenUnie en GroenLinks willen terugkeer autoloze zondag

ChristenUnie en GroenLinks dienen volgende week gezamenlijk een voorstel in voor de terugkeer van autoloze zondag. Vorige maand waren er in Europese steden als Londen, Parijs en Brussel autoloze zondagen. Kamerleden Carla Dik-Faber (ChristenUnie) en Suzanne Kröger (GL) waren onder de indruk van de beelden.

2. Weggegooid blikje.jpg
    Door Carla Dik-Faber op 11 oktober 2019 om 06:01

Tijd voor statiegeld op blik

Blikjes en resten van blikjes vervuilen onze natuur en zijn een gevaar voor dieren. We kennen de voorbeelden van koeien die overlijden doordat ze stukjes blik in hun maag krijgen. Het kabinet moet daarom voorbereidingen treffen om vanaf januari 2022 statiegeld op blik in te voeren. De huidige toename van het aantal blikjes in de natuur onacceptabel

3. Koeien in stal.jpg
    Door Carla Dik-Faber op 9 oktober 2019 om 06:09

‘Maatschappelijke diensttijd op boerderij’

Jongeren die meedoen aan de maatschappelijke diensttijd (MDT) moeten die behalve in de zorg en bij defensie ook op de boerderij kunnen doen. Mede daarmee moeten we de kloof tussen boer en burger te lijf gaan.

4. Oud en jong.jpg
    Door Carla Dik-Faber op 8 oktober 2019 om 15:55

Meer invloed van verzekerden op hun eigen zorgverzekeraar

Vandaag is in de Tweede Kamer een wetsvoorstel aangenomen dat mensen meer invloed geeft op het beleid van hun zorgverzekeraar. Daardoor kun je bij je verzekering meepraten over keuzes die worden gemaakt over de inkoop van zorg en de communicatie van de verzekeringsmaatschappij met verzekerden. Een langgekoesterde wens van de ChristenUnie.

5. Polder en molens van boven.jpg
    Door Carla Dik-Faber op 4 oktober 2019 om 16:35

'Doen wat nodig is'

Door onze manier van leven ligt er een vieze deken van stikstof over Nederland. Dat leidt tot schade aan natuur en schade aan onze gezondheid. De stikstofuitstoot moet omlaag, in het belang van de schepping en onze eigen longen. De Raad van State en de commissie-Remkes hebben dat eens te meer duidelijk gemaakt.

Voorstelvideo Carla Dik-Faber