Carla Dik

1. Boerderij
    Door Carla Dik-Faber op 8 november 2018 22:30

Multifunctionele landbouw, de sleutel tot verbinding

Deze week werd mijn motie om multifunctionele landbouw te versterken aangenomen door de Tweede Kamer. Heel mooi natuurlijk, maar wat is multifunctionele landbouw nou eigenlijk? Multifuncitonele landbouw omvat alle activiteiten die een boer naast zijn werk in de voedselvoorziening doet. Multifunctionele landbouw is er in vele vormen, denk aan een boerderijwinkel, een zorgboerderij, boerderij-educatie of een kinderopvang. Met een motie riep ik de regering op hiermee aan de slag te gaan. Multifunctionele landbouw is één van de speerpunten uit mijn initiatiefnota ‘Verbinding boer(in)-burger; voedsel dichtbij’

2. carla tractor.jpg
    Door Carla Dik-Faber op 30 oktober 2018 16:11

“Het is tijd voor een herwaardering van ons voedsel en voor diegenen die ons voedsel maken”

De grote tractor op het Plein in Den Haag is het schitterende decor voor de presentatie van mijn initiatiefnota ‘Verbinding boer(in)-Burger, voedsel dichtbij’ aan een aantal enthousiaste boeren.

3. Zonnepanelen
    Door Carla Dik-Faber op 24 oktober 2018 19:13

Ambitieuze klimaatmaatregelen goed voor schepping én voor portemonnee

Al weken beheerst klimaatverandering dagelijks het nieuws. De klimaattafels van de polder, het IPCC-rapport over klimaatverandering en de Urgenda-klimaatzaak tegen de Staat. Je zou bijna denken dat alleen groene bobo’s zich tegen het klimaat aan bemoeien: ministers, wetenschappers, rechters en hoge vertegenwoordigers van het bedrijfsleven en milieuclubs.

4. DNA test
    Door Carla Dik-Faber op 17 oktober 2018 11:12

Gratis DNA-onderzoek voor donorkinderen

Donorkinderen die willen weten wie hun biologische vader is, moeten zich kosteloos kunnen inschrijven bij de DNA-databank. Dat heb ik vandaag voorgesteld bij de behandeling van de begroting voor het ministerie van VWS.

5. Molens langs het water
    Door Carla Dik-Faber op 5 oktober 2018 13:28

Flinke stap vooruit voor het klimaat

Vandaag hebben we weer een nieuwe stap gezet richting een nationaal Klimaatakkoord. Het kabinet heeft richting gegeven aan de onderhandelaars aan de Klimaattafels, als vervolg op de hoofdlijnen die afgelopen zomer zijn gepresenteerd. De industrie gaat veel minder CO2 uitstoten, onze huizen worden geïsoleerd en gaan van het Gronings gas af, elektrisch rijden wordt het nieuwe normaal en we gaan naar een klimaatslim landbouwsysteem.

Voorstelvideo Carla Dik-Faber