Carola Schouten

1. Vader en kind op strand.jpg
    carola voordewind-vierkant-2-600x600
    Door Carola Schouten, Joël Voordewind op 13 februari 2017 10:22

Vijf redenen voor een geloofwaardig gezinsbeleid

De ChristenUnie gelooft in de grote waarde van gezinnen. Maar waarom is er een sterker en geloofwaardig gezinsbeleid nodig? Hieronder geven we vijf redenen.

2. foto overzicht site
    Door Webredactie op 30 december 2016 12:26

Waar heeft de ChristenUnie zich in 2016 (onder andere) voor ingezet?

Een kort overzicht van de resultaten van het afgelopen jaar.

3. Basis onderwijs
    Door Webredactie op 16 december 2016 15:42

ChristenUnie: “Structurele oplossing nodig voor invalmeesters en -juffen”

De ChristenUnie vindt het terecht dat er een tijdelijke oplossing wordt doorgevoerd om de grootste problemen met invalkrachten in het bijzonder onderwijs tegen te gaan. Op verzoek van ChristenUnie-Kamerlid Carola Schouten is vorige maand een verkenner aangesteld om te voorkomen dat klassen naar huis gestuurd moeten worden. Deze verkenner heeft nu een tijdelijke oplossing gepresenteerd.

4. Carola Schouten - Foto: Anne-Paul Roukema
    Door Webredactie op 8 december 2016 14:06

ChristenUnie bezorgd over werkgelegenheid regio Drechtsteden

De ChristenUnie maakt zich grote zorgen over de werkgelegenheid in de regio Drechtsteden en Alblasserdam. Carola Schouten: ‘Er zullen mogelijk tot 2000 banen uit de regio verdwijnen als we niets doen. Ik ben zeer bezorgd en vind dat de regering met de gemeenten moet samenwerken om een werkgelegenheidsplan op te stellen. De landelijke overheid moet in actie komen als er zoveel banen in één regio verdwijnen.'

5. dutch-landscape-1565281_1920
    carola
    Door Carola Schouten op 6 december 2016 09:59

We hebben de polder harder nodig dan ooit (Trouw Opinie)

Het was in de jaren ’90 een belangrijk Nederlands exportproduct: ons unieke poldermodel, waarin werkgeversorganisaties, vakbonden en de politiek overleggen over belangrijke sociaal-economische beleidswijzigingen. Vanuit de hele wereld was er belangstelling voor het ‘wonder van de polder’. Maar nu lijkt op een cruciaal moment de klad te komen in het sociaal overleg. Het is tijd voor nieuw elan en een hersteld vertrouwen in de kracht van onze polder.