Christelijk onderwijs

De ChristenUnie staat voor de vrijheid van onderwijs. We geloven in keuzevrijheid voor ouders, zodat zij bijvoorbeeld een christelijke school voor hun kinderen kunnen kiezen.  En in vrijheid voor docenten om hun hun hart en geloof te laten spreken voor de klas. We moeten de vrijheid van onderwijs niet afschaffen, maar uitbreiden. Door alle scholen bijzonder te maken en ouders meer invloed te geven. Dat is goed voor het onderwijs. En dus voor de toekomst van onze kinderen.

1. Studeren.jpg
    CU logo onder elkaar blauw
    Door Webredactie op 7 november 2018 14:41

Tweede Kamer steunt plan van ChristenUnie voor verbetering studentenwelzijn

Vandaag nam de Tweede Kamer met overgrote meerderheid een motie aan die de regering verzoekt om zo snel mogelijk in kaart te brengen hoe het gesteld is met de psychische hulpverlening op de mbo’s, hbo’s en universiteiten. Op basis van dit onderzoek moet er een actieplan komen om een landelijk dekkend aanbod van laagdrempelige psychische hulpverlening voor studenten te realiseren. De motie werd ingediend door ChristenUnie-Kamerlid Eppo Bruins.

Lees meer over "Tweede Kamer steunt plan van ChristenUnie voor verbetering studentenwelzijn"
  2. Meester legt uit
    eppobruins2018
    Door Eppo Bruins op 6 november 2018 15:54

De leraar verdient beter

Vorige week verscheen in de krant een plan van D66 en CDA om het salaris van basisschoolleraren verder te verhogen. Vanaf 2021 vallen de prestatieboxmiddelen vrij, een pot geld van bijna 300 miljoen euro per jaar. D66 en CDA stelden voor om dat geld te gebruiken voor salarisverhoging.

Lees meer over "De leraar verdient beter"