Christelijk onderwijs

De ChristenUnie staat voor de vrijheid van onderwijs. We geloven in keuzevrijheid voor ouders, zodat zij bijvoorbeeld een christelijke school voor hun kinderen kunnen kiezen.  En in vrijheid voor docenten om hun hun hart en geloof te laten spreken voor de klas. We moeten de vrijheid van onderwijs niet afschaffen, maar uitbreiden. Door alle scholen bijzonder te maken en ouders meer invloed te geven. Dat is goed voor het onderwijs. En dus voor de toekomst van onze kinderen.

1. Basisschool
    eppobruins_vierkant
    Door Eppo Bruins op 13 maart 2018 08:39

Extra geld voor kleine scholen

Kleine basisscholen met minder dan 145 leerlingen krijgen tot 20.000 euro extra. Dat maakte minister Arie Slob van Basis- en Voortgezet Onderwijs vandaag bekend.

Lees meer over "Extra geld voor kleine scholen"
  2. Universiteit groningen
    eppobruins_vierkant
    Door Eppo Bruins op 2 februari 2018 15:37

Halvering collegegeld eerste jaar (én tweede jaar lerarenopleidingen)

Het kabinet heeft vandaag ingestemd met een wetsvoorstel dat er toe leidt dat het collegegeld voor het eerste jaar gehalveerd wordt en voor de (academische) pabo’s voor de eerste twee jaar. Het kabinet wil zo de toegankelijkheid van het hoger onderwijs vergroten, in het bijzonder voor groepen die om financiële redenen niet gaan studeren.

Lees meer over "Halvering collegegeld eerste jaar (én tweede jaar lerarenopleidingen)"