Christelijk onderwijs

De ChristenUnie staat voor de vrijheid van onderwijs. We geloven in keuzevrijheid voor ouders, zodat zij bijvoorbeeld een christelijke school voor hun kinderen kunnen kiezen.  En in vrijheid voor docenten om hun hun hart en geloof te laten spreken voor de klas. We moeten de vrijheid van onderwijs niet afschaffen, maar uitbreiden. Door alle scholen bijzonder te maken en ouders meer invloed te geven. Dat is goed voor het onderwijs. En dus voor de toekomst van onze kinderen.

1. Bassischool
    portret nico.jpg
    Door Nico Drost op 16 mei 2023 om 15:20

Hoop voor het onderwijs

Bijzonder om hier met elkaar te mogen zijn. Goed om elkaar te treffen, rond de woorden van onze God, in gebed voor elkaar en voor ons land. Belangrijk om ons te blijven realiseren dat het niet in alle landen op de wereld in deze vrijheid mogelijk is. Wat mooi om te zien dat ook de jeugd, waar we het vanmiddag in bijzonder over hebben, in grote getale aanwezig is.

Lees meer over "Hoop voor het onderwijs"
  2. Vak onderwijs
    eppobruins2018
    Door Eppo Bruins op 25 januari 2021 om 10:50

Iedere leerling een diploma

Hoera! Je hebt hard gewerkt, je vakken gehaald en je mag je handtekening onder een diploma zetten. Erkenning voor je inzet, klaar voor de toekomst.

Elke leerling krijgt na zijn of haar opleiding een diploma. Behalve als je op het praktijkonderwijs zit. Ik vond dat onterecht en daarom schreven we in het Regeerakkoord van 2017: “Praktijkonderwijs is een afzonderlijke en volwaardige schoolsoort. Dit wordt tot uitdrukking gebracht doordat steeds meer leerlingen na afronding een tastbaar bewijs krijgen van hetgeen ze hebben geleerd.” Iedere dag werken zo’n 30.000 ‘PrO-leerlingen’ op hun eigen manier aan hun eigen toekomst. Zij verdienen een diploma. Zij verdienen erkenning.

Lees meer over "Iedere leerling een diploma"