Christelijk onderwijs

De ChristenUnie staat voor de vrijheid van onderwijs. We geloven in keuzevrijheid voor ouders, zodat zij bijvoorbeeld een christelijke school voor hun kinderen kunnen kiezen.  En in vrijheid voor docenten om hun hun hart en geloof te laten spreken voor de klas. We moeten de vrijheid van onderwijs niet afschaffen, maar uitbreiden. Door alle scholen bijzonder te maken en ouders meer invloed te geven. Dat is goed voor het onderwijs. En dus voor de toekomst van onze kinderen.

1. MBO
    CU logo onder elkaar blauw
    Door Webredactie op 6 juni 2018 11:14

Extra geld voor technisch onderwijs

‘De gouden handen van Nederland’ krijgen er 100 miljoen euro bij. Alle technische vmbo-scholen krijgen extra geld om te investeren in het techniekonderwijs. Per leerling gaat het om bedragen van 750 tot 1500 euro in 2018 en 1500 tot 3000 euro in 2019. ChristenUnie-minister Arie Slob maakt dat vandaag bekend. Het extra geld komt er op voorspraak van de ChristenUnie: Kamerlid Eppo Bruins luidde iets meer dan een jaar geleden de noodklok over het technisch vmbo.

Lees meer over "Extra geld voor technisch onderwijs"
  2. Basisschool
    eppobruins2018
    Door Eppo Bruins op 13 maart 2018 08:39

Extra geld voor kleine scholen

Kleine basisscholen met minder dan 145 leerlingen krijgen tot 20.000 euro extra. Dat maakte minister Arie Slob van Basis- en Voortgezet Onderwijs vandaag bekend.

Lees meer over "Extra geld voor kleine scholen"