Communicatie

Coördinator publieksvoorlichting (36 uur)

De afdeling Communicatie van de ChristenUnie zoekt een

Coördinator publieksvoorlichting (36 uur)

Jij kunt als enthousiaste en politiek betrokken publieksvoorlichter de ChristenUnie helpen om het online contact tussen ons en onze achterban vorm te geven. Vanuit je politieke betrokkenheid gaat het je gemakkelijk af om de verbinding te leggen tussen wat er speelt in ‘het Haagse’ en de mensen die zich online bij ons melden.

Wat ga je doen
De ChristenUnie krijgt dagelijks veel vragen binnen over het werk en de standpunten van de ChristenUnie. Jij gaat er – met onze teams in Amersfoort en Den Haag – voor zorgen dat deze vragen goed en snel beantwoord worden. Hiervoor zul je nauw samenwerken met de Tweede Kamerfractie om passende antwoorden te verzamelen, zodat je ze daarna kunt doorzetten via onze social mediakanalen en de mail. Voor dat laatste wordt je praktisch ondersteund door medewerkers bij de Tweede Kamerfractie en op het landelijk partijbureau. Je stuurt deze medewerkers dus inhoudelijk aan op het terrein van publieksvoorlichting.

Verder speel je een verbindende rol in projecten waarbij de Tweede Kamerfractie en het partijbureau veel samenwerken, zoals de Open Dag of de partijcongressen. Je bent zo nauw betrokken bij het werk van de partij in het hart van de landelijke politiek.

Wat voor iemand ben je
Je weet wat er speelt in politiek Den Haag. Je bent een doortastende en vasthoudende communicator met een vlotte pen. Het geeft je een voldaan gevoel om mensen te kunnen helpen met het beantwoorden van hun vragen. Je kent de achterban van de ChristenUnie en wat hen bezighoudt. Je bent flexibel, zelfstandig en hebt oog voor detail. Last-minute ideeën, improviseren en onverwachtse ontwikkelingen geven je energie.

Waar ben je sterk in

• Je hebt ervaring met webcare.
  • Je weet wat onze achterban belangrijk vindt en hoe je ze effectief benadert.
  • Je bent sociaal sterk, kunt goed samenwerken en schakelen met collega’s uit verschillende disciplines en in uiteenlopende rollen.
  • Je werkt goed onder tijdsdruk en bent vasthoudend in het uitvoeren van je projecten.

Wat breng je mee

• Je hebt een relevante HBO- of WO-opleiding, bijvoorbeeld op het gebied van communicatie.
  • Je hebt sterke affiniteit bij de (landelijke/lokale) politiek. Werkervaring in een politieke omgeving is een zeer grote pre.
  • Je bent lid van de ChristenUnie of bereid dat te worden.
  • Je bent overtuigd christen en voelt je verbonden met de missie van de ChristenUnie.

Ons aanbod
Een dynamische werkomgeving in het hart van de politiek. Enthousiaste collega's die je snel wegwijs maken in het reilen en zeilen van de organisatie. Een leuke fulltime functie met veel ruimte voor je eigen ideeën. Een passend salaris (schaal 8 of 9 BBRA, op basis van ervaring). Je standplaats is Den Haag, maar je zult ook regelmatig in Amersfoort te vinden zijn.

Heb je interesse?
Voor meer informatie kun je bellen met Floris Spronk: 033-4226969. Als je wilt solliciteren op deze functie, stuur dan je cv en een motivatiebrief uiterlijk 1 januari naar florisspronk@christenunie.nl o.v.v. ‘vacature publieksvoorlichting’. De sollicitaties worden in volgorde van binnenkomst in behandeling genomen.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld