Senior Communicatieadviseur

De ChristenUnie wil een politieke partij zijn die de samenleving in beweging brengt. Op diverse niveaus mobiliseren we mensen en maatschappelijke organisaties om samen na te denken over de toekomst. Het is onze ambitie om de christelijke waarden te vertalen in normen voor de overheid en de samenleving.

De ChristenUnie streeft ernaar onze achterban van leden en kiezers te verbreden. Wij willen een brede partij zijn waar christenen zich thuis voelen; een krachtige vertegenwoordiging op elk politiek niveau.

Om nog beter in staat te zijn om de hierboven genoemde doelstellingen realiseren zijn wij voor het communicatieteam op zoek naar een

Senior Communicatieadviseur (36 uur)

Wat ga je doen?

• Je levert een bijdrage aan de ontwikkeling van strategisch communicatiebeleid en zorgt dat dit wordt gerealiseerd.
  • Je ontwikkelt communicatiestrategieën voor diverse doelstellingen van de partij.
  • Je adviseert collega’s, management en andere stakeholders in de partij ten behoeve van strategische communicatievraagstukken.
  • Je hebt een verantwoordelijke rol bij onze (verkiezings)campagnes.
  • Je initieert en bedenkt verschillende manieren om met de doelgroepen en/of stakeholders te communiceren.
  • Je onderzoekt en analyseert politieke, bestuurlijke en maatschappelijke ontwikkelingen en gebruikt deze voor een (inhoudelijke) bijdrage aan de communicatie door de partij (bijvoorbeeld aan beleidsontwikkeling, thema’s en innovatie).
  • Je bent hoofdredacteur van ons halfjaarlijkse ChristenUnie Magazine.
  • Je levert een bijdrage aan en/of denkt mee over het aanbod, de vorm, inhoud, materiaal en communicatie van project- of jaarplannen.
  • Je analyseert data op relevante informatie en past hier indien nodig de strategie op aan.
  • Je neemt deel aan of leidt projecten waarbij communicatie een grote rol speelt.
  • Je begeleidt functioneel de andere communicatiecollega’s.
  • Je stelt, indien gewenst, voortgangsrapportages op. Zowel inhoudelijk als financieel.

Waar ben je sterk in?

• Ontwikkelen van communicatie- en campagnestrategieën.
  • Bekendheid met het politieke speelveld van de ChristenUnie, onze werkwijzen en de bekende en minder-bekende doelgroepen van de partij.
  • Doelmatig gebruik maken van analyses en deze vertalen naar communicatiestrategieën of -beleid.
  • Monitoren van de uitvoering en effectiviteit van communicatie- en campagnestrategieën en eventueel aanpassen daarvan op basis van uitkomsten.
  • Je bent sociaal sterk, gestructureerd, kunt goed samenwerken en schakelen met collega’s uit verschillende disciplines en in uiteenlopende rollen.
  • Je hebt geen 9-tot-5 mentaliteit.

Wij vragen dat

• Je hart hebt voor christelijke politiek en staat achter de missie van de ChristenUnie.
  • Je lid bent van de ChristenUnie of dat je dat wilt worden.
  • Je een opleiding op het gebied van communicatie op hbo+/wo niveau hebt.
  • Je enkele jaren relevante werkervaring hebt op strategisch niveau.
  • Je weet wat er speelt in de landelijke politiek en hebt een bovengemiddelde interesse in het politieke campagnevoeren.
  • Je commercieel, flexibel en resultaatgericht bent ingesteld.
  • Je blij wordt van het werken in een team en in een politieke omgeving.

Wij bieden je

• Een inspirerende, dynamische werkomgeving in het hart van de politiek met enthousiaste collega’s die je snel wegwijs maken in het reilen en zeilen van de organisatie en je helpen om een vliegende start te maken.
  • Een functie in het hart van de christelijk sociale politiek, ruimte voor innovatieve ideeën, veel flexibiliteit, ruimte voor creativiteit en mogelijkheden je te ontwikkelen.
  • Een jaarcontract voor 36 uur per week, bij gebleken geschiktheid zicht op een vast dienstverband.
  • Salaris in schaal 10  van de BBRA (€ 2957 - € 4707). In overleg is uitloop naar schaal 11 met een maximum van € 5343 mogelijk. De inschaling is afhankelijk van je kennis en ervaring op het gebied van communicatie én het vakgebied.
  • Vakantiegeld en een eindejaarsuitkering.
  • Thuiswerk- en telefoonvergoeding en een laptop.

Heb je interesse?
Ben jij enthousiast geworden door deze vacature? Stuur dan uiterlijk 30 november 2022 je motivatie en CV op naar sollicitatie@christenunie.nl. Je kunt je sollicitatie richten aan Jacqueline Vandermeer. Wil je eerst nog wat meer informatie? Neem dan contact met haar op via  jacquelinevandermeer@christenunie.nl of 033-4226969.