Condoleance Julia Blokhuis

‘Op U vertrouw ik, Heer,
U bent mijn toevlucht in de dood.'
(Psalm 91)

We zijn verslagen en intens verdrietig door het plotselinge overlijden van Julia Blokhuis. Zij is de jongste dochter van Ida en Paul Blokhuis, onze staatssecretaris van VWS en de (schoon)zus van Sharon & Luc, Thamar en Sarah. Julia is 18 jaar geworden.

Julia moest eind vorige week onverwachts met spoed worden opgenomen vanwege ernstige uitvalsverschijnselen, waarschijnlijk als gevolg van een auto-immuunziekte. De mensen van het Universitair Medisch Centrum Utrecht hebben er de afgelopen dagen alles aan gedaan om haar leven te redden. Zondagavond belde Paul en vertelde hij dat ze die avond afscheid hadden moeten nemen van hun - zoals Paul haar omschreef - ontzettende lieve en sociale meid.

Het overlijden van Julia is niet te bevatten. Als vrienden, collega's en partijgenoten huilen en bidden we met Paul, Ida en de kinderen mee, in het geloof dat de Immanuel er ook nu bij is en dat Julia thuis is bij haar Heer.

Namens de ChristenUnie,
Gert-Jan Segers (fractievoorzitter in de Tweede Kamer)
Piet Adema (voorzitter Landelijk Bestuur)