Congresstukken

Congresstukken kunt u terugvinden in dit dosssier.

Nieuwsoverzicht Congres

ChristenUnie-congres kiest Gert-Jan Segers per acclamatie als lijsttrekker

Gert-Jan Segers - Foto: Anne-Paul Roukemazaterdag 23 april 2016 16:00 Het congres van de ChristenUnie heeft zaterdag per acclamatie gekozen voor Gert-Jan Segers als lijsttrekker. Segers werd vorige maand door het partijbestuur voorgedragen. In zijn afsluitende speech daagde Segers nieuwgekozen lijsttrekkers van andere partijen uit om gezamenlijk de tweedeling in de samenleving te lijf te gaan. “Ik nodig bijvoorbeeld de politici die het studieschuldenstelsel hebben ingevoerd uit: doen jullie mee om de tweedeling in het onderwijs tegen te gaan?” lees verder

'Politiek van hoop' [Congresspeech Gert-Jan Segers]

Gert-Jan Segers - Foto: Anne-Paul Roukemazaterdag 23 april 2016 15:30 "Dit is het filmpje dat pas is getoond bij onze fractievergadering. Cornel Vader van het Leger des Heils was onze gast en hij liet ons dit zien. Dromen van mensen die het verleerd waren om te ... lees verder

Arie Slob: "Wij willen geen Down-vrije samenleving!"

vierkant-slob-downvrijezaterdag 13 juni 2015 18:13 Op het eerste ChristenUnie-congres met stemrecht voor individuele leden sprak fractievoorzitter Arie Slob behalve over de grondslag die de partij kort daarvoor wijzigde, ook over waardevol leven en waardevol sámenleven met ruimte voor iedereen: "Als de Dikke-Ik-discussie de minister-president ernst is, verwachten wij een concrete vertaling met een sterke nadruk op het omzien naar elkaar." Lees hier de hele speech van Arie Slob. lees verder

Afscheid van oud-Tweede Kamerleden Esmé Wiegman en Cynthia Ortega

20130413-congres-9198.jpgdinsdag 16 april 2013 14:22 Op het congres is afgelopen zaterdag ook afscheid genomen van twee oud-kamerleden Esmé Wiegman en Cynthia Ortega. In deze filmpjes nemen Arie Slob, fractiemedewerkers, collega's en mensen van enkele maatschappelijke organisaties afscheid van deze twee betrokken oud-kamerleden. Esmé Wiegman sprak het congres ook nog enkele afscheidswoorden toe. lees verder

Janneke Louisa beoogd partijvoorzitter