Eppo Bruins

Voorstelvideo Eppo Bruins

1. Acceptgiro, internetbankieren.jpg
    CU logo onder elkaar blauw
    Door Webredactie op 10 oktober 2019 om 06:12

ChristenUnie en PvdA willen fonds voor opkopen problematische schulden

De schuldenproblematiek in Nederland is enorm en groeit nog steeds. Anderhalf miljoen huishoudens hebben risicovolle of problematische schulden: een gezin in elke straat. ChristenUnie en PvdA willen daarom dat er een Nationaal Saneringsprogramma komt om mensen met schulden te helpen. Tweede Kamerleden Gijs van Dijk (PvdA) en Eppo Bruins (ChristenUnie) vragen staatssecretaris Van Ark om hier onderzoek naar te doen en een pilot te starten.

2. Eppo Bruins 20171125-CU-Kamerleden-4306.jpg
    Door Eppo Bruins op 2 oktober 2019 om 17:26

Mijn bijdrage aan de Algemene Financiële Beschouwingen

Na de opvallend mooie troonrede op Prinsjesdag deed minister Hoekstra er op de zondag daarna nog een schepje bovenop. Hij hield in zijn kerk de Koningspreek. Over de dubbele verantwoordelijkheid van een rijke jongeman, die de opdracht kreeg alles te verkopen, de opbrengst te verdelen onder de armen en daarmee een schat te verwerven met eeuwigheidswaarde. En daarmee over de dubbele verantwoordelijkheid van deze Minister van Financiën. En over de dubbele verantwoordelijkheid van mij als volksvertegenwoordiger, financieel woordvoerder en daarmee zijn controleur.

Lees hier de bijdrage aan de Algemene Financiële Beschouwingen 2019.

3. Pandjesbazen.jpg
    Door Eppo Bruins op 6 september 2019 om 15:56

Meer belasting voor pandjesbazen, minder voor spaarders

Spaarders gaan minder belasting betalen, mensen die geld lenen om winsten te maken door huizen op te kopen en dan te verhuren, gaan juist meer betalen. Een belangrijke stap. De woningmarkt in de steden zit op slot en dat komt mede door mensen die grote hoeveelheden huizen opkopen. Dat willen we breken. Tegelijkertijd is sparen heel verstandig, wat we juist níet willen bestraffen.

4. Bloemenkraam.jpg
    Door Eppo Bruins op 15 augustus 2019 om 13:20

Lasten voor gezinnen en andere huishoudens verder verlagen

Goed om te zien dat het CPB voor volgend jaar stijging van de lonen en ook weer een stijging van de koopkracht verwacht. Gezinnen met kinderen gaan er gemiddeld het meest op vooruit.

5. Oud en jong.jpg
    Door Eppo Bruins op 19 juni 2019 om 11:26

Eerlijker pensioen voor elke generatie

Het hoogtepunt van deze maand en misschien wel dit jaar. Zo noem ik het pensioenakkoord. Ik ben er oprecht dankbaar voor!