Eppo Bruins

1. Voorlezen
    Door Eppo Bruins op 2 oktober 2018 16:00

Samen rond de WIEG

Toen ik in 1995 voor het eerst vader werd, moest ik snel na de geboorte van mijn eerste zoon al weer aan het werk. Ik had die eerste dagen, eerste weken, graag samen met mijn vrouw beleefd. Het is misschien wel de meest turbulente tijd van je leven: van man en echtgenoot, word je nu vader. Voor kinderen en voor relaties is het goed om die tijd met elkaar te kunnen beleven.

2. 300 miljard
    CU logo onder elkaar blauw
    Door Webredactie op 20 september 2018 20:51

Wat staat er in de Miljoenennota?

In drie video's legt ChristenUnie-Kamerlid Eppo Bruins kort en helder uit wat er in de dinsdag gepresenteerde Miljoenennota staat, en wie de positieve gevolgen daarvan gaan merken.

3. Overleg
    Door Eppo Bruins op 18 september 2018 15:00

Minder belasting voor familiebedrijven

Het midden- en kleinbedrijf en familiebedrijven gaan komend jaar minder belasting betalen. De afspraak uit het Regeerakkoord om de lasten voor deze ondernemers te verlichten, zien we op Prinsjesdag voor het eerst terug in de begroting. Deze bedrijven zijn de ruggengraat van onze economie. Het is goed voor hen en het is goed voor ons als samenleving dat we hen meer lucht geven om te doen waar ze goed in zijn.

4. Werknemer
    Door Eppo Bruins op 8 september 2018 10:00

Ruim baan voor de sociale onderneming

Afgelopen juli werd het grootste kinderopvangbedrijf van Nederland – Kidsfoundation – opgekocht door een Canadese investeringsmaatschappij. Het was een gevolg van wat we een ‘flitsfaillissement’ noemen: duizend van de 3600 werknemers werden ontslagen en het bedrijf maakte diezelfde dag nog een doorstart. De mensen aan de top bleven zitten, duizend mensen waren hun baan kwijt en ondertussen verdiende het bedrijf dat zorg moet dragen voor 30.000 kinderen in één klap heel veel geld.

5. arbeidsgehandicapte bijgesneden
    Door Eppo Bruins op 7 september 2018 15:57

Streep door loondispensatie: heel erg goed nieuws

Heel erg goed nieuws vandaag. Staatssecretaris Van Ark zet vandaag een streep door de invoering van loondispensatie bij arbeidsgehandicapten. Dat is voor iedereen goed nieuws, maar zeker voor mensen met een arbeidsbeperking, en voor iedereen die weet hoe waardevol hun werk is. In een waardevolle samenleving doet iedereen mee. Daar horen dan ook passende arbeidsvoorwaarden bij.