Fondsen-/Ledenwerver

De ChristenUnie wil een politieke partij zijn die de samenleving in beweging brengt. Op diverse niveaus mobiliseren we mensen en maatschappelijke organisaties om samen na te denken over de toekomst. Het is onze ambitie om de christelijke waarden te vertalen in normen voor de overheid en de samenleving.

De ChristenUnie streeft ernaar onze achterban van leden en kiezers te verbreden. Wij willen een brede partij zijn waar christenen zich thuis voelen; een krachtige vertegenwoordiging op elk politiek niveau.

Om nog beter in staat te zijn om de hierboven genoemde doelstellingen realiseren zijn wij op zoek naar een

Fondsen-/ledenwerver (28 uur)

Als Fondsen-/Ledenwerver bij de ChristenUnie ga je ondernemend en zelfstandig aan de slag en ben je verantwoordelijk voor het werven en behouden van nieuwe leden, en het (mee)ontwikkelen en uitvoeren van ons fondsenwervingsbeleid. Je blijft onze trouwe achterban verrassen maar weet ook nieuwe doelgroepen aan te spreken op een manier die bij ons als ChristenUnie past.

Je doet onderzoek naar potentiële fondsen, donateurs en leden en zet daar de wervingsactiviteiten op in. Je bent een spin in het web van de ChristenUnie en haalt informatie op bij je collega’s en weet ambitieuze ideeën te vertalen naar realistische plannen die aansluiten bij de doelgroep die je voor ogen hebt.

Wat ga je doen?

• Je ontwikkelt samen met collega’s samenhangend beleid voor fondsen- en ledenwerving en voert dit uit;
  • Je identificeert kansen voor de ChristenUnie. Je houdt relevante trends en ontwikkelingen in de gaten en vertaalt dit naar mogelijkheden;
  • Je zorgt ervoor dat doelstellingen worden gehaald;
  • Je analyseert data en maakt op basis daarvan evaluaties en doet aanbevelingen op het gebied van fondsen- en ledenwerving;
  • Je adviseert over de beste tools en teksten om de verschillende doelgroepen van de ChristenUnie te bereiken;
  • Je zet volop in op ledenbehoud en -betrokkenheid;
  • Je onderzoekt online en offline manieren om onze fondsen- en ledenwerving verder te professionaliseren;
  • Je bent de kartrekker bij het organiseren van evenementen voor fondsen- en ledenwerving;
  • Je weet de rest van de organisatie te betrekken bij je plannen en doelstellingen.

Wij vragen dat

• Je gelooft in de missie van de ChristenUnie en je bent lid (of wordt dat).
  • Je in het bezit bent van een relevante hbo-opleiding;
  • Je een ervaren en enthousiaste fondsen- en ledenwerver bent;
  • Je de beste manieren om fondsen- en ledenwerving te maximaliseren kent;
  • Je weet hoe je leden en donateurs betrokken houdt bij de missie van de ChristenUnie;
  • Je weet hoe je vrijwilligers bij je doelstellingen betrekt en hoe je ze aanstuurt;
  • Je ervaren en senior genoeg bent om zelfstandig in de organisatie te werk te gaan;
  • Je ondernemend en flexibel bent ingesteld;
  • Je goed georganiseerd, zorgvuldig en resultaatgericht bent.
  • Je gemakkelijke nieuwe contacten legt en een relevant (christelijk) netwerk hebt en/of bent in staat dit op te bouwen en te onderhouden.
  • Je een representatieve uitstraling hebt en in staat bent warme contacten op te bouwen en te onderhouden.
  • Je kan inspelen op bestuurlijke, maatschappelijke of politiek-gevoelige aangelegenheden.
  • Je beschikt over adviesvaardigheden.

Wij bieden je

• Een inspirerende, dynamische werkomgeving met leuke collega’s.
  • Een veelzijdige, zelfstandige functie met veel flexibiliteit, ruimte voor ondernemerschap en mogelijkheden je te ontwikkelen.
  • Een jaarcontract voor 36 uur per week, bij gebleken geschiktheid zicht op een vast dienstverband.
  • Salaris: afhankelijk van je kennis en ervaring in schaal 9 of 10 van de BBRA.
  • Thuiswerk- en telefoonvergoeding en een laptop.

Heb je interesse?
Ben jij enthousiast geworden door deze vacature? Stuur dan uiterlijk 30 november 2022 je motivatie en CV op naar sollicitatie@christenunie.nl. Je kunt je sollicitatie richten aan Jacqueline Vandermeer. Wil je eerst nog wat meer informatie? Neem dan contact met haar op via  jacquelinevandermeer@christenunie.nl of 033-4226969.

N.B. In de advertentie in Trouw stond per abuis 36 uur bij deze functie, het betreft echter een functie voor 28 uur.