Fondsenwerver

De ChristenUnie wil een politieke partij zijn die de samenleving in beweging brengt. Op diverse niveaus mobiliseren we mensen, maatschappelijke organisaties en kerken om samen na te denken over de toekomst. Het is onze ambitie om de christelijke waarden te vertalen in normen voor de overheid en de samenleving.

De ChristenUnie streeft ernaar onze achterban van leden en kiezers te verbreden. Wij willen een brede partij zijn waar christenen zich thuis voelen; een krachtiger vertegenwoordiging op elk politiek niveau.

Om nog beter in staat te zijn om de hierboven genoemde doelstellingen realiseren, zijn wij op zoek naar een

FONDSENWERVER / RELATIEBEHEERDER

Profiel
Als Fondsenwerver / relatiebeheerder bij de ChristenUnie ga je ondernemend en zelfstandig aan de slag om een aantrekkelijke propositie neer te zetten voor onze particuliere maar vooral zakelijke donateurs. Hierbij is verbinding met en aandacht voor de (potentiële) relatie van essentieel belang.

De functie is nieuw bij de ChristenUnie. Daarom ga je in samenwerking met de directie en het communicatieteam een aansprekend en constructief strategisch beleid neerzetten en uitvoeren. Zo zorg je voor een groeiende stroom van fondsen voor de ChristenUnie.

Je doet onderzoek naar potentiële fondsen. Je bent een spin in het web van de ChristenUnie en haalt informatie op bij je collega’s en weet de ambitieuze ideeën te vertalen naar realistische projectplannen die aansluiten bij de doelgroep die je voor ogen hebt.

Wat ga je doen?

• Je identificeert kansen voor de ChristenUnie. Je houdt relevante trends en ontwikkelingen in de gaten en vertaalt dit naar mogelijkheden. Je gaat daarvoor aan de slag met het ontwikkelen, optimaliseren en uitvoeren van een strategisch plan voor fondsenwerving.
  • Je brengt ideeën in om op nieuwe manieren fondsen, donateurs en ondernemers aan de ChristenUnie te verbinden en je onderhoudt warme contacten met deze (zakelijke) relaties en donateurs.
  • Je introduceert nieuwe contacten, ontwikkelt ideeën voor wervende activiteiten en onderzoekt bestaande relaties, evalueert de samenwerking en verzilvert de mogelijkheden tot uitbreiding of verbetering.
  • Je schrijft fondsenaanvragen en zorgt voor interne afstemming met de juiste betrokkenen.
  • Je hebt, bij voorkeur, een netwerk in de christelijke wereld en je zet je in voor het uitbouwen van het netwerk van de ChristenUnie.
  • Je houdt nauwgezet en op strategische wijze een gedetailleerde planning bij.

Wij vragen dat

• Je gelooft in de missie van de ChristenUnie en je bent lid (of wordt dat).
  • Je minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met fondsenwerving hebt.
  • Je van pionieren houdt, zelfstandig bent en deadlines bewaakt.
  • Je in staat bent de hele organisatie te enthousiasmeren voor fondsenwerving.
  • Je proactief en creatief bent in het ontwikkelen van voorstellen.
  • Je uitstekend kunt schrijven, communicatief sterk bent en mensen zowel mondeling als schriftelijk kunt overtuigen en mobiliseren op basis van een goed onderbouwd verhaal.
  • Je goed georganiseerd, zorgvuldig en resultaatgericht bent.
  • Je gemakkelijke nieuwe contacten legt en een relevant (christelijk) netwerk hebt en/of bent in staat dit op te bouwen en te onderhouden.
  • Je een representatieve uitstraling hebt en in staat bent warme contacten op te bouwen en te onderhouden met onze relaties en (potentiële) donateurs.

Wij bieden je

• Een inspirerende, dynamische werkomgeving met leuke collega’s.
  • Een veelzijdige, zelfstandige functie met veel flexibiliteit, ruimte voor ondernemerschap en mogelijkheden je te ontwikkelen.
  • Een jaarcontract voor 24 uur per week (fulltime = 36 uur), bij gebleken geschiktheid zicht op een vast dienstverband
  • Salariëring volgens schaal 9-10 van de BBRA
  • Thuiswerk- en telefoonvergoeding en een laptop

Sollicitatie
Herken je je in het bovenstaande profiel en ben je op zoek naar een leuke, enerverende in een organisatie met een missie, dan nodigen wij je van harte uit te reageren op deze functie. De vacature sluit op 30 september 2021.

Je kunt solliciteren door je motivatie en CV te mailen naar sollicitatie@christenunie.nl o.v.v. sollicitatie Fondsenwerver.

Wil je meer weten? Bel gerust met Jacqueline Vandermeer (adjunct directeur partijbureau ChristenUnie) via 033-4226969.