Gert-Jan Segers

1. Asielzoekercentrum magnetrons.jpg
    CU logo onder elkaar blauw
    Door Webredactie op 4 juli 2018 11:16

ChristenUnie en CDA: inburgeren is meer dan taal en werk

De ChristenUnie en het CDA willen dat er in alle gemeenten goede en uitgebreide culturele inburgering en een adequaat aanbod van materiaal komt. Minister Koolmees moet volgens Gert-Jan Segers en Pieter Heerma met de VNG om de tafel om dit te regelen. De nieuwe inburgeringsplannen zijn volgens de partijen van beide Kamerleden ‘heel goed, maar eenzijdig gefocust op werk en taal; terwijl die nog niet leiden tot begrip voor onze waarden, rechtsstaat en omgang met vrijheden’.

2. cropped-00-openings-afbeelding-caroussel
    Door Gert-Jan Segers op 19 juni 2018 08:53

Als je geest een labyrint wordt en woorden je ontvallen (column ND)

Eerlijk gezegd had ik nog nooit van Michel Van Dousselaere gehoord en hoewel hij nog leeft, zal ik deze Vlaamse acteur ook nooit meer kunnen zien spelen. Maar na het zien van de documentaire over hem zal ik zijn wanhopig vriendelijke blik ook niet snel meer kunnen vergeten

3. speech
    Door Gert-Jan Segers op 12 juni 2018 17:31

Mijn speech op het congres van zaterdag 9 juni (video)

Beste vrienden van de ChristenUnie, we vieren vandaag de prachtige resultaten bij de gemeenteraadsverkiezingen en de groeiende invloed van de ChristenUnie op het lokale bestuur. En we doen dat best uitbundig. Ik denk dat we hier iets zien van de toenemende katholieke invloed op onze partij. Maar die uitbundigheid is wel terecht. We hebben heel veel om dankbaar voor te zijn.

4. Moeder met gehandicapt kind.jpg
    CU logo onder elkaar blauw
    Door Webredactie op 1 juni 2018 18:31

Kabinet pakt stapeling zorgkosten aan – goed nieuws voor chronisch zieken

Het kabinet wil de zorg en ondersteuning voor chronisch zieken en gehandicapten beter betaalbaar maken. Zij betalen vaak een eigen bijdrage voor hun zorg, maken het eigen risico op en moeten dan ook nog bijbetalen voor geneesmiddelen. Het kabinet wil deze stapeling van zorgkosten tegengaan en voert in de Wmo een vast tarief in voor de eigen bijdrage.

5. Anti-abortus activisten in Ierland
    Door Gert-Jan Segers op 30 mei 2018 17:33

Kanttekeningen bij een Iers referendum en Nederlandse euforie

Zo’n tweederde van de Ierse kiezers stemde vorige week in een referendum voor legalisering van abortus. De meeste Nederlandse reacties die ik voorbij zag komen, wekten de stellige indruk dat Ierland een grote stap voorwaarts heeft gezet in de gang der beschaving.