Gert-Jan Segers

1. Gebouw en logo Nederlandse Publieke Omroep Jan Willem van Hofwegen.jpg
    Door Gert-Jan Segers op 14 juni 2019 om 16:09

Reactie op de plannen voor de Publieke Omroep

De publieke omroep is er niet alleen voor ons allemaal maar ook van ons allemaal. Daarom is het goed dat Minister Slob een plan heeft gepresenteerd waardoor de omroep nog meer echt een publieke omroep wordt.

2. Coalitie-Y op de fiets naar Catshuis.jpeg
    Door Webredactie op 13 juni 2019 om 17:04

Jongeren verenigd in Coalitie-Y pleiten bij premier Rutte voor meer inspraak

Toenemende druk op jongeren alleen te verminderen wanneer hun stem serieus wordt genomen.

3. Vlag Israël.jpg
    Door Webredactie op 6 juni 2019 om 11:04

ChristenUnie: maatregelen nodig tegen haatzaaiende anti-Israël demonstraties

Het kabinet moet zich met kracht uitspreken tegen anti-Israël demonstraties waarin wordt gepleit voor de ondergang van de staat Israël. Dat bepleiten ChristenUnie Kamerleden Nico Drost, Joël Voordewind en Gert-Jan Segers in Kamervragen naar aanleiding van een demonstratie in Den Haag afgelopen zondag.

4. Ouderen Amsterdam resize
    Door Gert-Jan Segers op 5 juni 2019 om 11:10

Akkoord maakt pensioenstelsel rechtvaardiger

Dat er nu een principe-akkoord over het pensioenstelsel op tafel ligt, is goed nieuws. Het biedt gepensioneerden en werknemers duidelijkheid, meer bescherming aan zzp’ers en geeft jongeren meer perspectief op een eerlijker pensioen. Als alle partners akkoord gaan, is dit voor Nederland een hele belangrijke stap in de goede richting.

5. fietsende kinderen bijgesneden.jpg
    Door Gert-Jan Segers op 27 mei 2019 om 18:17

Kabinet steekt honderden miljoenen extra in zorg, onderwijs, zorg voor de schepping, veiligheid en vrijheid

Met de besluiten in de Voorjaarsnota - de jaarlijkse bijstelling van de begroting - maakt de coalitie duidelijk wat de prioriteiten momenteel zijn. We investeren in de zorg en het onderwijs aan onze jongeren, in de schepping, in de bereikbaarheid van de regio, in veiligheid en vrijheid voor alle groepen in onze samenleving.

6. Rosse buurt
    Door Webredactie op 27 mei 2019 om 17:48

Meer geld voor uitstapprogramma’s prostituees

Er komt de komende jaren jaarlijks 1 miljoen euro extra voor uitstapprogramma’s voor prostituees. Het geld wordt gereserveerd via de Voorjaarsnota, een bijstelling van de begroting en komt bovenop de drie miljoen euro die de coalitie op voorspraak van de ChristenUnie in het regeerakkoord hiervoor uittrok. Volgens ChristenUnie-voorman Gert-Jan Segers is het extra geld ‘een signaal waarmee we zeggen: we kijken niet weg van vrouwen die gevangen zitten in de prostitutie’.