Gert-Jan Segers

Voorstelvideo Gert-Jan Segers

1. Spoedeisende hulp, Ambulance.jpg
    Door Gert-Jan Segers op 31 oktober 2018 15:01

Mijn bijdrage aan het debat over het faillissement van de IJsselmeerziekenhuizen en het Slotervaartziekenhuis

Vorige week dinsdag vroegen het Slotervaartziekenhuis en de IJsselmeerziekenhuizen uitstel van betaling aan. Twee dagen later was het faillissement een feit. Wat volgde was een chaotische situatie. Chaos voor patiënten en chaos voor medewerkers. Maar ook een bestuurlijke chaos, want niemand had dit zien aankomen, het bestuur van de ziekenhuizen niet, de Raad van Toezicht niet, de zorgverzekeraar niet en ook de minister niet.

2. Gert-Jan Segers - Foto: Anne-Paul Roukema
    CU logo onder elkaar blauw
    Door Webredactie op 30 oktober 2018 22:21

'Onderzoek behoud van acute zorg ziekenhuis Lelystad'

ChristenUnie-leider Gert-Jan Segers wil dat minister Bruins onderzoekt op welke wijze in Lelystad een basisziekenhuis mét acute zorg behouden kan worden. Volgens Segers moet het faillissement van de IJsselmeerziekenhuizen aangegrepen worden om tot een toekomstbestendige oplossing te komen voor de ziekenhuiszorg in noord-Flevoland.

3. Kruis op Opwekking.jpg
    Door Gert-Jan Segers op 26 oktober 2018 09:41

Over een gelovige minderheid, de brief van Klaas Dijkhoff en de stilte in Taizé

Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek is er voor het eerst in Nederland een minderheid van 49% ‘religieus’ en een meerderheid van 51% niet-religieus. Zou het kunnen dat de nogal publieke uitschrijving van collega Klaas Dijkhoff als lid van de Katholieke Kerk het tipping-point was? Dat hij mij gewoon eigenhandig en met één open brief een minderheid in heeft geduwd?

4. Gert-Jan Segers - Foto: Anne-Paul Roukema
    Door Gert-Jan Segers op 16 oktober 2018 22:53

De dividendbelasting blijft, reden tot tevredenheid

Zoals de orkaan, die afgelopen weekend Portugal teisterde, de oorzaak is van het prachtige weer hier; zo is het teleurstellende besluit van Unilever om vooralsnog hun hoofdkantoor niet van Londen naar Rotterdam te verplaatsen de oorzaak van iets goeds. De dividendbelasting wordt niet afgeschaft en er is een goed alternatief voor in de plaats gekomen dat zich richt op werk en Nederlandse ondernemers en daar ben ik tevreden mee.

5. 20181013-CU-TK-Open-Dag-87
    Door Gert-Jan Segers op 16 oktober 2018 17:56

Foto's Open Dag 2018

Terugblik op een prachtige Open Dag met zo’n 500 vrienden die bij ons in Den Haag over de vloer waren. Een dag vol goede gesprekken, vrolijke vragenuurtjes, veel selfies en een zeer feestelijke finale met de band Trinity.