Gert-Jan Segers

Voorstelvideo Gert-Jan Segers

1. Zetels Tweede Kamer.jpg
    Door Gert-Jan Segers op 19 februari 2019 08:36

Modderen in het midden (column ND)

‘Is het niet veel moeilijker om regeringsverantwoordelijkheid te dragen en is het niet veiliger om gewoon in de oppositie te kunnen zeggen wat je vindt?’ Een voorganger stelde me vorige week de vraag die me vaker wordt gesteld.

2. 20190209-CU-Congres-Eerste-Selectie-14.jpg
    Door Gert-Jan Segers op 9 februari 2019 13:04

Mijn speech op ons verkiezingscongres

Anderhalve week geleden zaten 4 en dan weer 8 fractieleden van de vier coalitiepartijen twee dagen lang aan tafel. We spraken daar over de verruiming van het kinderpardon. Dat waren goede en respectvolle gesprekken, soms ook scherp en lastig – maar we zaten er om eruit te komen.

3. gj camera.jpg
    Door Gert-Jan Segers op 30 januari 2019 14:01

Hoop

Honderden kinderen en hun gezinnen die nu al jarenlang tussen hoop en vrees leefden krijgen binnenkort de mededeling dat ze definitief in Nederland mogen blijven. Dat is heel goed nieuws. Wat mij betreft zelfs een wonder.

4. Asielzoekerscentrum.jpg
    Door Gert-Jan Segers op 30 januari 2019 00:15

Duidelijkheid voor kinderen en hun gezinnen

Dit is goed nieuws voor heel veel gezinnen en kinderen die jarenlang in onzekerheid hebben geleefd. Tot voor kort leek het niet haalbaar om iets te doen aan de situatie van hier gewortelde kinderen die niet onder het kinderpardon vielen, daarom ben ik vandaag dankbaar dat we daarover alsnog tot nieuwe afspraken zijn gekomen.

5. Schoorl.jpg
    Door Gert-Jan Segers op 18 januari 2019 11:16

Van een oververhit klimaatdebat naar verstandig klimaatbeleid: een verantwoording

Het debat over klimaatpolitiek warmt steeds verder op. Afgelopen weekend droeg collega Klaas Dijkhoff z’n steentje daaraan bij en als je sommige bijdragen leest, lijkt het klimaatdebat wel een nieuwe vorm van identiteitspolitiek te worden.