Gert-Jan Segers

Voorstelvideo Gert-Jan Segers

1. Schoorl.jpg
    Door Gert-Jan Segers op 18 januari 2019 11:16

Van een oververhit klimaatdebat naar verstandig klimaatbeleid: een verantwoording

Het debat over klimaatpolitiek warmt steeds verder op. Afgelopen weekend droeg collega Klaas Dijkhoff z’n steentje daaraan bij en als je sommige bijdragen leest, lijkt het klimaatdebat wel een nieuwe vorm van identiteitspolitiek te worden.

2. mari-carmen-del-valle-camara-578082-unsplash.jpg
    Door Gert-Jan Segers op 15 januari 2019 10:08

Op mijn studentenreünie, een half leven verder (column ND)

Afgelopen zaterdag, een etablissement aan het water van de Zijl. Een stamtafel met reünisten van het Leidse dispuut van de CSFR, waar ik zes jaar lid van ben geweest. Bij deze lustrumviering, op een eiland bij De Kaag, realiseerden we ons – in ieder geval ik – dat de meeste aanwezigen bij lange na nog niet geboren waren toen wij dispuutlid waren. Toen het leven aan onze voeten lag en we dachten dat we onsterfelijk waren. Dertig jaar geleden waren we eerstejaars en tussen toen en nu staat het volle leven, met zowel vreugde als de flinke butsen die we hebben opgelopen. Onze hoofden en lijven zijn er het zichtbare bewijs van.

3. 20181124-CU-congres-hires-39.jpg
    Door Gert-Jan Segers op 7 januari 2019 11:04

Nashville

Ik heb de Nashville Verklaring niet ondertekend omdat ik bang ben dat het gesprek over geloof en homoseksualiteit niet is gediend met deze Verklaring. Het gesprek daarover is belangrijk, raakt mensen en moet daarom - wat je opvatting ook is - respectvol en open gevoerd worden.

4. Schoorl.jpg
    CU logo onder elkaar blauw
    Door Webredactie op 21 december 2018 16:20

ChristenUnie blij met ontwerp-klimaatakkoord: ‘route naar Parijs is uitgestippeld’

De ChristenUnie is blij met het ontwerp-klimaatakkoord dat het kabinet vandaag aan de Tweede Kamer aanbiedt. Volgens ChristenUnie-leider Gert-Jan Segers is ‘de route naar Parijs nu uitgestippeld’. “Het doel is bekend: het tegengaan van klimaatverandering, een schone energievoorziening en gezondere lucht. Nu ligt er een routekaart om dat doel te bereiken.”

5. 20170520-CU-Congres-23
    Door Gert-Jan Segers op 24 november 2018 12:40

Mijn speech dit najaarscongres

Beste ChristenUnie-vrienden en vriendinnen,