Gert-Jan Segers

Door Gert-Jan Segers op 24 november 2018 12:40

Mijn speech dit najaarscongres

Beste ChristenUnie-vrienden en vriendinnen,

Wat hebben we veel redenen om trots te zijn op onze partij. Hoewel… Mijn moeder zou protesteren bij het woord ‘trots’. Ze zou zeggen: 'We zijn niet trots, we zijn dankbaar!'

2. saint-nicholas-2940508_1920.jpg
    Door Gert-Jan Segers op 19 november 2018 17:20

Kleur bekennen bij Zwarte Piet (column ND)

Dranghekken, politiemensen, eieren, beledigingen en voetbalsupporters. Oftewel, hoe een kinderfeest totaal uit de hand is gelopen. En we voelen allemaal aan dat dit groter is dan een meningsverschil over de huidskleur van Piet. Hoog tijd om kleur te bekennen.

3. Spoedeisende hulp, Ambulance.jpg
    Door Gert-Jan Segers op 31 oktober 2018 15:01

Mijn bijdrage aan het debat over het faillissement van de IJsselmeerziekenhuizen en het Slotervaartziekenhuis

Vorige week dinsdag vroegen het Slotervaartziekenhuis en de IJsselmeerziekenhuizen uitstel van betaling aan. Twee dagen later was het faillissement een feit. Wat volgde was een chaotische situatie. Chaos voor patiënten en chaos voor medewerkers. Maar ook een bestuurlijke chaos, want niemand had dit zien aankomen, het bestuur van de ziekenhuizen niet, de Raad van Toezicht niet, de zorgverzekeraar niet en ook de minister niet.

4. Gert-Jan Segers - Foto: Anne-Paul Roukema
    CU logo onder elkaar blauw
    Door Webredactie op 30 oktober 2018 22:21

'Onderzoek behoud van acute zorg ziekenhuis Lelystad'

ChristenUnie-leider Gert-Jan Segers wil dat minister Bruins onderzoekt op welke wijze in Lelystad een basisziekenhuis mét acute zorg behouden kan worden. Volgens Segers moet het faillissement van de IJsselmeerziekenhuizen aangegrepen worden om tot een toekomstbestendige oplossing te komen voor de ziekenhuiszorg in noord-Flevoland.

5. Kruis op Opwekking.jpg
    Door Gert-Jan Segers op 26 oktober 2018 09:41

Over een gelovige minderheid, de brief van Klaas Dijkhoff en de stilte in Taizé

Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek is er voor het eerst in Nederland een minderheid van 49% ‘religieus’ en een meerderheid van 51% niet-religieus. Zou het kunnen dat de nogal publieke uitschrijving van collega Klaas Dijkhoff als lid van de Katholieke Kerk het tipping-point was? Dat hij mij gewoon eigenhandig en met één open brief een minderheid in heeft geduwd?