Gert-Jan Segers

Voorstelvideo Gert-Jan Segers

1. Presentatie regeerakkoord
    Door Gert-Jan Segers op 10 oktober 2017 13:22

Het regeerakkoord en onze idealen

Zojuist hebben we het regeerakkoord gepresenteerd. Meer dan 100 dagen hebben Carola en ik gesproken met de onderhandelaars van VVD, CDA en D66.

2. foto column
    Door Gert-Jan Segers op 29 september 2017 08:03

Waarom doe ik dit in vredesnaam? (column ND)

Zoals een wielrenner bij de dag leeft en na een zware bergetappe het cliché bezigt dat 'Parijs nog ver weg is', zo heb ik al wekenlang mijn dagelijkse loopje tussen fractiekamer en de Stadhouderskamer.

3. Pillen.jpg
    Door Gert-Jan Segers op 20 september 2017 18:53

Stijging eigen risico voor 2018 teruggedraaid

De afgelopen tijd hebben veel mensen hun zorgen gedeeld over het steeds maar stijgende eigen risico in de zorg. De zorg en het eigen risico waren ook belangrijke onderdelen van de ChristenUnie-campagne, omdat ook wij ons hier grote zorgen over maken. Als we niets doen, wordt het eigen risico door de stijgende zorgkosten alleen maar hoger.

4. 20170919-CU-Prinsjesdag-4203
    Door Gert-Jan Segers op 19 september 2017 22:24

Foto's Prinsjesdag

Prinsjesdag is ieder jaar weer een mooi feest van onze democratie - zelfs als de begroting van het demissionaire kabinet 'beleidsarm' is. Het is bijzonder om de Koning in de 'verenigde vergadering van de Staten-Generaal' (Eerste en Tweede Kamer samen) de troonrede te horen voorlezen.

5. Binnenhof
    Door Gert-Jan Segers op 12 september 2017 15:51

Kamer weer van start, onderhandelingen gaan door

Terwijl de onderhandelingen nog in volle gang zijn, is het politieke seizoen weer begonnen. Het huidige kabinet van VVD en PvdA presenteert volgende week een begroting, Kamerleden dienen alweer tal van moties in en in debatten kruisen verschillende partijen weer de spreekwoordelijke degens. Tegelijkertijd gaan de coalitie-onderhandelingen gewoon door.