Joël Voordewind

Voorstelvideo Joël Voordewind

1. WhatsApp Image 2018-10-30 at 09.13.35.jpeg
    CU logo onder elkaar blauw
    Door Webredactie op 30 oktober 2018 15:23

Joël Voordewind in Libië (foto's)

Vorige week was ChristenUnie Tweede Kamerlid Joël Voordewind samen met enkele andere Kamerleden op werkbezoek in Libië en Tunesië. Vooraf hadden ze al niet al te veel hoop. en na afloop van hun bezoek moesten de Kamerleden inderdaad concluderen dat eeen 'Turkije-deal' met Tunesië en Libië er niet in zit.

2. DpIfLN2WkAELpg4
    Door Joël Voordewind op 10 oktober 2018 13:26

Help de getroffenen van de aardbevingen en tsunami in Indonesië

Vandaag is de landelijk actiedag voor de hulp aan de duizenden slachtoffers van de tsunami op Sulawesi. Geef voor Sulawesi, ze hebben onze hulp hard nodig!

3. voordewind-banner-1-944x390
    Door Joël Voordewind op 4 oktober 2018 15:03

Reactie Joël Voordewind op nieuws over Russische hackaanval

Het is schokkend dat Rusland een cyberaanval uitvoert in Nederland, op Nederland, maar ook op de internationale gemeenschap en de internationale rechtsorde. Rusland schendt op grove manier de onafhankelijkheid van Nederland en de internationale waakhond die erop toeziet dat landen geen chemische wapens gebruiken, de OPCW. Dat is op geen enkele manier te bagatelliseren.

4. Joël Voordewind - Foto: Anne-Paul Roukema
    Door Joël Voordewind op 2 oktober 2018 21:17

Kamer moet controle krijgen over besluit tot steun aan gewapende groepen

In 2013 bezocht ik voor een televisiereportage Noord-Syrië. Ik sprak daar onder andere met een commandant van het Vrije Syrische Leger, een van de belangrijkste koepels van de zogenoemde gematigde gewapende oppositie. Ik vroeg hem of hij samenwerkte met de aan Al Qaida gelinkte Jabhath Al Nushra, na juli 2016 bekend als Jabhat Fatah al Sham. Het antwoord was dat het Vrije Syrische Leger met iedereen meevocht om het Assad regime uit Damascus te krijgen, vooral met Al Nushra omdat zij beschikten over modernere wapens dan het Vrije Syrische Leger.

5. 1920px-Mark_Harbers
    Door Joël Voordewind op 8 september 2018 17:30

Reactie ChristenUnie op besluit staatssecretaris Harbers

Ik ben opgelucht en blij voor Howick en Lili dat ze mogen blijven. Daarmee komt een einde aan alle onzekerheid van de afgelopen tijd. Achter de schermen is ontzettend hard gewerkt om dit voor elkaar te krijgen, ik dank staatssecretaris Harbers dat hij nu dit besluit heeft genomen.

Video: Reis naar Egypte