Joël Voordewind

Voorstelvideo Joël Voordewind

1. Vlag Israël.jpg
    CU logo onder elkaar blauw
    Door Webredactie op 6 juni 2019 om 11:04

ChristenUnie: maatregelen nodig tegen haatzaaiende anti-Israël demonstraties

Het kabinet moet zich met kracht uitspreken tegen anti-Israël demonstraties waarin wordt gepleit voor de ondergang van de staat Israël. Dat bepleiten ChristenUnie Kamerleden Nico Drost, Joël Voordewind en Gert-Jan Segers in Kamervragen naar aanleiding van een demonstratie in Den Haag afgelopen zondag.

2. China.jpg
    joelvoordewind2018
    Door Joël Voordewind op 15 mei 2019 om 15:49

Grote risico's opkomst China

Het is goed dat het kabinet een China-strategie presenteerde waarin naast de economische kansen van de opkomst van China ook de risico’s aan de orde komen. Deze zijn groot zoals de dreiging van bedrijfsspionage, hun economische belt-road initiatief waarmee ze proberen cruciale infrastructuur op te kopen. Binnen hun eigen land staan kwetsbare groepen zoals christenen onder druk. Nederland moet in actie komen om de risico’s te verminderen en groepen in nood in China te steunen.

3. Asielzoekerscentrum.jpg
    joelvoordewind2018
    Door Joël Voordewind op 12 april 2019 om 18:20

Dankbaar voor concrete resultaten van versoepeling kinderpardon

Wat een mooi nieuws voor Nemr en zijn gezin! Na al die jaren onzekerheid, kregen ze vorige week het bericht dat ze mogen blijven in Nederland. Hij en ook anderen zoals Hayarpi Tamrazyan kunnen verder bouwen aan hun leven. Opnieuw hoop vinden voor de toekomst.

Video: Reis naar Egypte