Vrijheid

banner foto Henrike Nijmanmaandag 03 mei 2010 22:13

Weer wat nieuws: een fractieblog schrijven. Als iemand zich nog afvraagt waarom je je bezig zou houden met een politieke partij, dan zou mijn eerste antwoord op dit moment zijn: “Vanwege alle nieuwe vaardigheden die je opdoet”. Het schrijven van stukken heb ik al regelmatig kunnen oefenen, maar hoe je een fractieblog schrijft op het moment dat er niets politiek interessants gebeurd is nog weer een vak apart.

Misschien is mijn neus voor politieke relevantie nog niet helemaal scherp genoeg. Wellicht hebben fractiegenoten ideeën te over en komen ze om in activiteiten met politieke relevantie. Misschien en wellicht, nou zo kan het nog wel even door gaan.

Niets is zeker in de politiek dat heb ik wel geleerd ondertussen.

De blik vooruit: Morgen is het 4 mei en overmorgen 5 mei. We staan voor 2 dagen van herdenken en vieren. In de krant lees ik dat Nederlanders niet veel te vieren hebben. We weten niet wat we moeten vieren. Ik prijs me gelukkig dat ik dat nog wel van mijn ouders mee gekregen heb. Mijn man en ik doen ons best om dat ook aan onze kinderen door te geven. Dus wij gaan morgen met de  kinderen naar de herdenking en we gaan met de kinderen woensdag de vlag uit hangen en vieren. Vieren dat we in een vrij land wonen. Want dat is de basis van de andere vrijheden die we hebben gekregen.

Tjonge, zit hier nu toch nog politieke relevante in mijn blog…

Henrike Nijman

Deventer