Zorgbelang

woensdag 19 mei 2010 11:55

Hoe krijg je als éénling voor elkaar dat een ziekenhuis wat klantvriendelijker wordt, dat de zorg in het zorgcentrum waar je moeder woont nu eindelijk eens goed op elkaar wordt afgestemd, dat je eindelijk toestemming krijgt om het hulpmiddel te bestellen dat je al zo lang nodig hebt. Je kunt ten strijde trekken, maar de kans dat je verstrikt raakt in bureaucratie en ingewikkelde structuren is groot.

De provincie heeft de taak zorgvragersbelangen te ondersteunen. Daarvoor is een organisatie opgericht: Zorgbelang. In die organisatie zijn allerlei belangenvereningingen gefuseerd tot één professionele organisatie. Dat ging niet zonder slag of stoot uiteraard, daar zijn wel een paar jaar overheen gegaan.
Onze fractie heeft het proces kritisch gevolgd, maar bij het werkbezoek gisteren was ik onder de indruk van de professionaliteit en het enthousiasme waarmee Zorgbelang zich voor de bewoners van Zuid-Holland inzet. Heeft u een vraag op het gebeid van welzijns- jeugd- of gezondheidszorg, dan kan ik u met een gerust hart aanraden: "Bel even met Zorgbelang!”

Zuidholland

Reacties op 'Zorgbelang'