Tussen Cor en Jos

banner leondonderdag 20 mei 2010 20:52

Eindelijk is het rond! Het college van burgemeester en wethouders is afgelopen maandag geïnstalleerd, dus we kunnen u echt aan de slag. Voor de ChristenUnie was afgelopen maandag uniek te noemen. Voor het eerst trad de ChristenUnie en de SGP als één fractie in de gemeenteraad op als de fractie ChristenUnie/SGP. Cor van Tuijl zit vanaf nu als fractievoorzitter tussen mij en Ineke in. Links van mij zit Cor, rechts van mij Jos van Riet van het CDA. Beide zeer gewaardeerde raadsleden, beide op hun eigen manier.

Beide heren bezitten eigenschappen die een voorbeeld kunnen zijn voor andere raadsleden. Cor en Jos hebben allebei een geheel eigen stijl van opereren en toch lijken ze ook op elkaar. Beide zijn zeer gemotiveerd en brengen niet alleen een inhoudelijke bijdrage, maar combineren dat ook met enige humor en zelfspot. Al met al een eer om tussen beide plaats te nemen. Het is alleen jammer dat ik nu niet meer naast Ineke zit, maar het vormen van een nieuwe fractie vraagt ook om offers.

We kunnen in ieder geval aan het werk. Afgelopen zaterdag hadden we weer politiek café georganiseerd door de onafhankelijke politieke organisatie 'Ruiten Troef'. Ik was er als enige afgevaardigde van de ChristenUnie/SGP, omdat Ineke en Cor verhinderd waren door respectievelijk ziekte en verplichtingen. Het was jammer dat er weinig interesse is voor de politieke cafés buiten de eigen achterban van de partijen. Het zou goed zijn als er meer inwoners aanwezig zijn. Het is echt een ideale manier voor inwoners om, op een ontspannen manier, in contact te komen met alle politieke partijen. Dus kom voortaan ook!

Vandaag was er in Mijdrecht een congres van de VNG-Utrecht. Het thema van dit congres van "bezuinigen: de kaasschaaf voorbij". Een erg inspirerende bijeenkomst over hoe de gemeente het beste om kan gaan met de bezuinigingen. Heel erg concreet werd het allemaal niet. De bezuinigingen zijn nu eenmaal niet in 1 dag opgelost. In de raad gaan we er ons best voor doen om Woerden door deze moeilijke tijd te loodsen. Iedereen doet dat vanuit zijn eigen positie, mijn positie is die tussen Cor en Jos, dus dat moet goed komen!

Woerden

Archief > 2010 > mei