Mevrouw Karel

weblog joke3zaterdag 22 mei 2010 22:29

In april 2008 schreef ik vanaf deze plaats een nogal treurig verhaal over mevrouw Karel die het voor het zeggen had. Wat een wijf. Ze had de broek aan, zij bepaalde de koers. Manlief stond erbij en keek er naar, maar…. Karel heeft geduld.

Karel is onze winterkoning, Karel doet in nesten. Hij bouwt er een stuk of drie en houdt dan een soort “open huizenroute”, ten gerieve van mevrouw Karel. Zij heeft het in deze wereld voor het zeggen, denkt ze. Dachten we in 2008 dat we een grote kans maakten met ons nest - het was namelijk speciaal voor de doelgroep ontworpen, goed materiaal, eenvoudige entree, goothoogte volgens bestemmingsplan -, het maakte geen indruk op mevrouw Karel. Het nest wilde het nest niet. Daarna? Ja af en toe kwam Karel even langs voor achterstallig onderhoud en dat was alles.

April 2010, zelfde verhaal, zelfde nest, zelfde Karel, zelfde vrouw. Wat er intussen gebeurt is? Ik weet het niet, maar mevrouw koos dit keer eieren voor haar geld. Mevrouw Karel is met haar man na drie dagen verven en behangen aan de leg gegaan.

Jawel, in ons nest! Zelfs zo dicht bij het raam dat ze bij ons op tafel kan kijken. Ze kijkt nu toe hoe ik dit stukje typ, ze weet wat we eten en drinken en wanneer we vrolijk zijn.

Ik weet niet hoe het jou gaat, maar ik kan van meneer Karel leren.

Enkhuizen

Reacties op 'Mevrouw Karel'