Jaarverslag - Arjen Tamsma

Arjendinsdag 25 mei 2010 12:00

Langzaam komt na de verkiezingen en de formatie die daarna volgde weer wat leven in de brouwerij. Je zou verwachten dat door de verkiezingen het nodige aan voorstellen en plannen was opgespaard waar na de start van de nieuwe gemeenteraad snel een besluit over zou moeten worden genomen.

Het aantal PMA onderwerpen blijft tot nu toe echter redelijk beperkt. Mogelijk dat alle vrije dagen in de afgelopen periode ook hieraan hebben bijgedragen. Het geeft in ieder geval wel de ruimte om eens wat andere dingen te doen en als nieuw raadslid een aantal praktische zaken te regelen.

Eén van die dingen die ik in de afgelopen tijd mocht doen was als toegevoegd lid van de rekenkamercommissie deelnemen aan het onderzoek naar de jaarrekening van de gemeente. Een boeiend en leerzaam proces. De jaarrekening is al jaren een lijvig boekwerk is, die je als buitenstaander niet snel gaat lezen. En dat terwijl er een hoop informatie in staat over het functioneren van de gemeente. Misschien dat we toch eens serieus moeten nadenken hoe we deze informatie aan een breder publiek kunnen aanbieden.

Zo heeft de gemeente Groningen sinds een paar jaar een samenvatting voor het grote publiek, die via diverse kanalen verspreid wordt. Misschien iets voor onze gemeente om dit idee over te nemen, al heb ik geen informatie over het succes van, en de waardering door de inwoners voor deze uitgave. Wellicht dat u nog andere suggesties hebt hoe u de informatie over het reilen en zeilen van de gemeente zou willen ontvangen. We horen ze graag. Wie echter echt alle details wil weten, zal ook in de toekomst rekening moeten houden met het doorworstelen van een flink pak papier.

Arjen Tamsma, raadslid

Apeldoorn

Plaats het eerste bericht!

Nieuw bericht

Archief > 2010 > mei