Politieke verantwoordelijkheid

6dinsdag 03 mei 2011 21:35

Weet u het nog? Het politiek manifest, de aftrap van de provinciale verkiezingen van de ChristenUnie, had als titel: “sterke samenleving, rechtvaardige overheid”. Eén van de punten in dit manifest stelt: “Er moet bezuinigd worden. We hebben op te grote voet geleefd en ons te diep in de schulden gestoken.”
De provincie Flevoland staat voor een enorme uitdaging als het gaat om het ombuigen van haar uitgaven, zie hiervoor het rapport “Profielversterkend ombuigen provincie Flevoland; een ambtelijke verkenning” te vinden op www.flevoland.nl. Juist in deze moeilijke periode van bezuinigen, neemt de ChristenUnie fractie haar politieke verantwoordelijkheid door deel te nemen aan de coalitiebesprekingen. Zij staat voor “een samenleving waarin rentmeesterschap, sociale rechtvaardigheid en toereikende zorg vanzelfsprekend zijn…..”

Zij begrijpt als geen ander het belang van een rechtvaardige overheid en een sterke samenleving en zij zal, zoals het manifest aangeeft, streven naar “een leefbaar platteland, veilige steden, een duurzame economie en meer verantwoordelijkheid bij burgers.”

PS. Roelof, Jan Eric en Freek steken enorm veel tijd en energie in de onderhandelingen met de coalitiepartners. Wilt u hen en hun gezin in uw gebed gedenken.

Jan van Dijk

Flevoland