Jokken

ariewoensdag 18 mei 2011 22:30

De laatste tijd vraag ik mij regelmatig af of het verstandig is te reageren op onjuiste berichtgeving, onwaarheden, onvolledigheden en misleidende artikelen.

Aan de ene kant ben ik van mening dat hoe minder aandacht je er aan besteedt hoe minder het je raakt en het de aandacht krijgt die het niet verdient. Aan de andere kant bestaat er ook nog een soort rechtvaardigheidsgevoel waardoor sommige dingen onacceptabel zijn. Ik neem mezelf regelmatig voor niet te reageren, me niet te laten verleiden tot een reactie en het te negeren. Helaas lukt dat niet (altijd).

Neem nu het artikel op de website van de PvdA met de ‘pakkende’ maar even zo misleidende titel: “PvdA als enige tegen rondweg rond Gouderak”.

Ik neem aan dat iedereen weet dat de PvdA, na het uit de coalitie stappen, op ‘oorlogspad’ is en zich op allerlei manieren tracht te profileren. Dat mag natuurlijk maar doe het dan wel op basis van de feiten en met open vizier.

Wat is het geval: Het College heeft, onder aanvoering van voormalig PvdA-wethouder Gravestein, een projectenlijst opgesteld en bij de provincie ingediend met daarop mogelijke in de toekomst te bespreken projecten waar na een eventuele herindeling eens nader naar kan worden gekeken en waarvan duidelijk is dat daar in de toekomst wellicht geld voor moet worden vrijgemaakt. Uit de woordkeuze merkt u al dat het gaat om ‘mits’, ‘wellicht’, ‘misschien’ en nog veel meer vaagheden. Het is helemaal niet zo dat deze projecten ook daadwerkelijk gepland staan, laat staan ooit gerealiseerd worden. Neemt u van mij aan: de kans dat er ooit een rondweg rond Gouderak zal komen is zo goed als nihil!

Voormalig PvdA-wethouder Gravestein heeft deze projectenlijst bij de provincie ingediend en blijkbaar niet met haar eigen fractie/partij besproken. Om vervolgens het huidige College daarvoor te veroordelen gaat wel heel ver.

Tijdens de raadsvergadering van 12 mei 2011 is ook helemaal niet gesproken over het feit of een willekeurige partij voor of tegen een mogelijke rondweg is. Het ging om de vraag of het College aan haar actieve informatieplicht voldoet, zoals uit bijgaande motie blijkt. Ten eerste wordt in de motie gesproken over een ‘prioriteitenlijst’ welke lijst niet bestaat (het betreft namelijk een projectenlijst) en ten tweede vraagt de motie het College haar actieve informatieplicht na te komen. Aangezien wij van mening zijn dat het College dat doet kunnen wij een dergelijke motie niet steunen. Daarbij doen wij dus geen uitspraak over het al dan niet instemmen met een rondweg en is het ongehoord en ongepast dat deze conclusie wordt getrokken.

Het betreffende artikel is onwaar, onvolledig, onjuist en betreft slechts negatieve stemmingmakerij. Het artikel eindigt met:

“Zwijgen naar de raad én jokken tegen de burgers - het zijn praktijken die een verantwoordelijk college niet past”

Een duidelijk geval van ‘de pot verwijt de ketel.’ Gelukkig weet ik dat onze burgers beter weten.

Ouderkerk

Plaats het eerste bericht!

Nieuw bericht

Archief > 2011 > mei