Tijd voor duurzaamheid

maandag 03 oktober 2011 12:53

Vanochtend aanwezig bij de plaatsing van het eerste deel van het sedumdak bij de Margrietschool. Tom Nederveen en Laurens Klappe klommen als sportieve wethouders het dak op. Een presentatie over het sedumdak gevolgd en een rondleiding door het gebouw gekregen. De verwachting is dat de nieuwbouw rond de kerst klaar is. Naast het groene aspect wat de kinderen straks volop mee krijgen, is er ook veel fysieke ruimte vd kinderen. Aan overal is gedacht! Zaten wij vroeger in het lokaal, met boekenkasten tussen ons in, om de drukke kinderen te scheiden van de andere leerling, nu is er een
ruimte die grenst aan het lokaal. Ik kan mij goed indenken dat de leerkrachten en leerlingen straks enorm blij zijn met deze nieuwe groene school.

Dan zou ik nog iets melden over het onderzoek naar gebouwde parkeervoorziengen. Zoals het nu lijkt, is er geen gebouwde parkeervoorziening nodig. Dat wisten wij als ChristenUnie al wel, maar toch mooi dat onderzoek uitwijst, dat het ook echt zo is. Nu vindt er een vervolgonderzoek plaats omdat nog niet alle mogelijkheden onderzocht zijn. Ja, zo schijnt dat te werken. En zo blijven we nog even met elkaar bezig. Donderdagavond in de commissievergadering kan ik de vragen weer neerleggen.
En dan zal ik wellicht iets vragen over de fietsers en dat wij als CU parkeren op maaiveld uitstekend vinden.

Ermelo
Raadslid 1

Plaats het eerste bericht!

Nieuw bericht

Archief > 2011 > oktober