Vertrek Jan Luteijn

BD_16088124_160881_2156565hvrijdag 21 oktober 2011 15:11

Vorige week bereikte ons via alle kanten het bericht dat Jan Luteijn wethouder van Werkendam namens SGP burgemeester wordt in Cromstrijen. Verrassend, hoewel we wel wisten dat hij de ambitie en het verlangen had om burgemeester te worden.

Blij, omdat een droom van Jan uitkomt. Dit gunnen we hem van harte. Hij is een politicus pur sang en een sterke bestuurder. Cromstrijen mag zich in de handen knijpen en Werkendam heeft een deskundig bevlogen wethouder minder.

Jan was de persoon die in 1997, toen ik de raad kwam, het woord voerde namens de SGP over mijn benoeming. Als vrouw kwam ik dankzij de reststemmen van de SGP in de gemeenteraad. Zelfs de Telegraaf verhief dit tot nieuws: “SGP helpt vrouw in de gemeenteraad in Werkendam” Jan reageerde heel pragmatisch met te stellen dat hij liever een christenvrouw de raad in hielp dan een liberale man.

Jan is die pragmaticus altijd gebleven. Dit zal hem als burgemeester goed helpen, want dan moet hij boven alle partijen staan.

Jan is wel de wethouder die veel woorden nodig heeft om te zeggen wat hij wil zeggen. Maar dit zijn geen saaie lange betogen, waar geen eind aan komt. Hij weet collegestandpunten zo goed te verdedigen, dat je er vaak geen speld tussen krijgt. Die vertegenwoordigersgeest bleef hem bezielen.

We wensen Jan en zijn gezin Gods zegen in Cromstrijen, zodat ze ook daar tot zegen mogen zijn.

Werkendam

Reacties op 'Vertrek Jan Luteijn'

chris, chris (renton) renton [871708]
Geplaatst op: 09-01-2015 03:59 Quote
De Breitling Replica Horloges Jet Team keerde terug naar zijn basis in Dijon, Frankrijk, na een reis in vijf Namaak Horloges nieuwe landen. In totaal zeven vliegtuigen uitgevoerd meer dan 225 vluchten in achttien dagen, observeren Rolex Replica van alle geplande vluchten. Demonstraties nemen plaats langs de kusten of, zoals in Beiroet en Amman, in de nabijheid van de luchthaven tijdelijk gesloten, de omgeving, de daken van de gebouwen en balkons zijn altijd gevuld met publiek gepassioneerd over de show.
Nieuw bericht

Archief > 2011 > oktober