Essaybundel "Frisse lucht" gepresenteerd

DSC04441donderdag 14 juni 2007 11:09

Het Wetenschappelijk Instituut van de ChristenUnie heeft gisteren in Nieuwspoort de essaybundel "Frisse lucht" aangeboden aan Arie Slob en Sytze Faber. In de bundel staan essays over de ChristenUnie en het kabinetsbeleid. Met de presentatie van het boek werd het project 'de 100 dagen van het WI' afgerond.

Naast de bundel werd ook de eindrapportage van het 100-dagen-project gepresenteerd onder de titel 'Meer frisse lucht.'

Sytze Faber, schrijver van "De Wet van de Koestal", een boek over de ChristenUnie en het formatieproces, was positief over de bundel: "Hiermee laat de ChristenUnie zien dat het een partij is met ideeën over meer politieke thema's, dan alleen de medisch-ethische. Net als de koeien op de voorkant van de omslag van de bundel verbonden zijn met Nederland, zo zouden de ChristenUnie en regeringsdeelname een duurzame verbinding moeten zijn."

Arie Slob, fractievoorzitter van de ChristenUnie, gaf het Wetenschappelijk Instituut een compliment voor de invulling van het 100-dagen-project: "De vier themabijeenkomsten, de essaybundel en de rapportage zijn vruchtbaar. We nemen deze input mee in ons werk in de Kamer."

Binnenkort zijn beide publicaties te bestellen via de website. De rapportage kan ook worden gedownload via www.christenunie.nl/100dagen

Foto: Theresia Koelewijn

Wetenschappelijk Instituut