Het ND organiseert christelijk Europees lijsttrekkersdebat

peter van dalen gracht topbannerwoensdag 13 mei 2009 15:00

CDA-lijsttrekker Wim van de Camp en ChristenUnie/SGP-lijsttrekker Peter van Dalen gaan op dinsdagavond 19 mei met elkaar in debat. Onder leiding van Nederlands Dagblad redacteur Marc Janssens gaan Van de Camp en Van Dalen met elkaar in discussie over de vraag, waar de verschillen tussen de christelijke partijen liggen als het om de Europese politiek gaat.

Thema’s die aan de orde komen zijn onder andere het EU-lidmaatschap van Turkije, het Verdrag van Lissabon als opvolger van de afgewezen Europese Grondwet, de Europese landbouwsubsidies en Europa’s rol in de economische crisis en het buitenlands beleid. Ook zullen de partijen bevraagd worden over de samenwerking in het Europees parlement? En kunnen christelijke partijen in Europa eigenlijk wel iets toevoegen?

Het christelijke lijsttrekkersdebat vindt dinsdag 19 mei plaats vanaf 19.45 uur in Congrescentrum De Aker, Fontanusplein 2 in Putten. Inlichtingen bij Nederlands Dagblad, Gert ten Heuw, 0342-411711.

Europese Verkiezingen
Peter van Dalen