Ortega ontvangt eerste exemplaar 'Op weg naar werk' van UWV

20090825_ortega_ontvangt_wajongboekjewoensdag 26 augustus 2009 14:08

UWV wil jongeren met een beperking of chronische ziekte aan het werk helpen en voorkomen dat zij thuis blijven zitten. Om ze bij hun re-integratie extra te ondersteunen, heeft UWV samen met CNV Jongeren het werkboekje ‘Op weg naar werk’ ontworpen. Tijdens de fractiedagen in Hoog Soeren nam Tweede Kamerlid Cynthia Ortega het boekje in ontvangst uit handen van Annette Dümig, lid van de Raad van Bestuur van UWV

Het boekje laat zien hoe een re-integratietraject werkt en wat je ter voorbereiding kunt doen. Wajongers kunnen antwoord vinden op vragen als ‘hoe kom je bij een re-integratiebureau terecht?’, ‘intake of kennismakingsgesprek?’ en ‘wat verwacht je van je re-integratietraject?’. Zij ontvangen deze handleiding bij hun eerste contact met een werkcoach van UWV.

Cynthia Ortega-Martijn zet zich al lange tijd in de Tweede Kamer in voor Wajongers.  ,,Ik heb Wajongers leren kennen die ontzettend graag aan de slag willen. Met dit werkboekje in de hand worden zij in staat gesteld om met hun mogelijkheden aan de slag te gaan in plaats van steeds maar met hun beperking te worden geconfronteerd. Ik wens ze hierbij ontzettend veel succes en inspiratie!”

Lees ook:
Werk moet lonen, ook voor Wajong'ers - 30 mei 2008