ChristenUnie stabiel in herindelingsverkiezingen

Topbanner_gemeenteraadsverkiezingendonderdag 19 november 2009 09:51

De ChristenUnie ziet de uitslagen van de herindelingsverkiezingen van woensdag als bevestiging van het beeld dat zich al in de landelijke peilingen aftekende: de regeringspartij is stabiel en heeft potentieel om te groeien. In drie van de zes gemeenten waar herindelingsverkiezingen zijn gehouden, deed de ChristenUnie mee. In Zuidplas behaalde de partij drie zetels.

In Zuidplas zijn ze blij met het mooie resultaat van 3 zetels voor de ChristenUnie. Lijsttrekker Marnix de Romph: "Dit hadden we gehoopt. Hiervoor hebben we hard gewerkt. Samen met de SGP, die ook goed scoorde met drie zetels, gaan wij de college-onderhandelingen in."

In Oldambt heeft de ChristenUnie ongeveer vijf procent van de stemmen gehaald. Dat is ruim één zetel.

Venlo
In Venlo haalde de ChristenUnie evenveel stemmen als bij de laatste Tweede Kamerverkiezingen, maar dat was nu helaas niet genoeg voor een zetel.

Klaas Koelewijn van de ChristenUnie Limburg: "Bij de landelijke verkiezingen in 2006 waren we verviervoudigd. Mooi dat we dat nu weer gehaald hebben. Jammer dat we niet doorgegroeid zijn. Wel een goede basis gelegd voor over vier jaar en veel leermomenten voor de verkiezingen op 3 maart 2010".

Reacties op 'ChristenUnie stabiel in herindelingsverkiezingen'