Henk van Rhee nieuwe directeur landelijk bureau ChristenUnie

donderdag 01 mei 2003 11:11

De ChristenUnie heeft per 1 mei drs. Henk van Rhee aangetrokken als nieuwe directeur voor het landelijk bureau in Amersfoort. Van Rhee krijgt de nadrukkelijke taak om met het landelijk bureau te werken aan de voorwaarden voor versterking van de positie van de ChristenUnie bij de kiezers. Hierbij zal in het bijzonder aandacht worden gegeven aan de betrokkenheid en inbreng van de leden, een effectieve partijorganisatie, een gezonde financiële basis en een ‘permanente campagne’ die de ChristenUnie gaat voeren. “Dat zijn de dingen waar de ChristenUnie me op mag afrekenen over vier jaar”, meldde Van Rhee bij zijn aantreden.

ChristenUnie gaat ‘permanente campagne’ voeren

Henk van Rhee studeerde staats- en bestuursrecht en was onder meer eindredacteur van de actualiteitenrubriek Tijdsein van de EO, directeur Voorlichting bij het ministerie van Justitie en heeft de laatste acht jaar gewerkt als zelfstandig consultant en interim-manager.

Bestuurlijk is Van Rhee onder andere actief in de Juristenvereniging Pro Vita (juridische actie ter bescherming van kwetsbaar menselijk leven), de Stichting Christian Associates International (opstarten van kerken in geseculariseerde wereldsteden) en de Stichting Casa Abigail (pastorale en psychische hulp aan voorgangers, evangelisten en zendelingen).

Henk van Rhee is 50 jaar, gehuwd en vader van 5 kinderen. Hij is lid en ouderling van de Nederlands Gereformeerde Kerk in Breukelen. Zijn favoriete hobby is wielrennen.
Partij

Reacties op 'Henk van Rhee nieuwe directeur landelijk bureau ChristenUnie'