Schriftelijke vragen over Pakistaanse schoolboeken

boekenwoensdag 05 september 2012 13:48

Peter van Dalen (ChristenUnie) heeft schriftelijke vragen gesteld aan de Europese Commissie over door de EU betaalde onderwijs projecten in Pakistan. In de nieuwe schoolboeken wordt nog sterker opgeroepen tot (religieuze) onverdraagzaamheid en fanatisme.

 

Het gaat om vervolgvragen, hieronder de letterlijke tekst:

 

In haar antwoord op de schriftelijke vraag E-010222/2010 op 20 januari 2011 betreffende onderwijs in Pakistan, stelt de Commissie: “De bevoorrechte relatie van de Europese Commissie met de provinciale regeringen van Sindh en Khyber Pakhtunkhwa maakt het mogelijk om door middel van haar steunprogramma's voor het onderwijs een verdere herziening van de leerplanontwikkeling op te nemen in de beleidsdialoog met deze provincies. ”

 

1. Is de Commissie bekend met het herziene curriculum in de Pakistaanse Sindh provincie voor het jaar 2012-2013?

2. Is het de Commissie bekend dat onverdraagzaamheid en fanatisme nog meer worden bevorderd in de herziene tekstboeken in vergelijking met het oude lesmateriaal van de jaren 2009-2011?

3. Is de Commissie het met mij eens dat, door het Pakistaanse onderwijs mee te financieren, de EU onverdraagzaamheid en fanatisme bevordert?

4. Hoe kan de Commissie verklaren dat haar bevoorrechte relatie met de provinciale regering van Sindh en haar inzet voor een herziening van de leerplanontwikkeling heeft geresulteerd in een tóename van onverdraagzaamheid en fanatisme in het lesmateriaal?

« Terug

Reacties op 'Schriftelijke vragen over Pakistaanse schoolboeken'

Geen berichten gevonden

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.

Nieuwsarchief > 2012

december

november

oktober

september

augustus

juli

juni

mei

april

maart

februari

januari