ChristenUnie wil meer perspectief voor gezinnen in vervolg begrotingsoverleg

samenleving-nederland-vlag-gezindonderdag 03 oktober 2013 18:07

De ChristenUnie heeft vanmiddag besloten om door te gaan met het begrotingsoverleg. Fractievoorzitter Arie Slob: “We willen het gesprek aangaan met het kabinet, maar dit voorstel is nog niet voldoende. Er moet meer perspectief worden geboden aan gezinnen en meer aandacht worden besteed aan werkgelegenheid.”

Het kabinet bood de oppositiefracties donderdagmiddag een concreet voorstel om verder te praten over de begroting van het kabinet. De ChristenUnie besloot niet bij het gesprek te zijn waarin het voorstel werd toegelicht, maar zich er eerst zelf in te verdiepen. “We komen pas weer langs als er serieus perspectief is op resultaat”, verklaarde Arie Slob. “Het kabinet weet precies wat de ChristenUnie wil.”

Na overleg besloot de ChristenUnie de onderhandelingen met het kabinet voort te zetten. Vanavond zal de ChristenUnie aanschuiven bij minister Dijsselbloem om verder te praten over het voorstel. Slob geeft aan dat het kabinet duidelijke toezeggingen zal moeten doen: “Er is absoluut geen garantie dat we eruit komen.”

Arie Slob
Crisis

Reacties op 'ChristenUnie wil meer perspectief voor gezinnen in vervolg begrotingsoverleg'

Archief > 2013 > oktober