ChristenUnie: hoopvolle economische verwachtingen goed voor gezinnen

20110524-Carola-Schouten-in-Kamer-1dinsdag 04 maart 2014 13:56

De nieuwste cijfers over de Nederlandse economie stemmen hoopvol. Tweede Kamerlid Carola Schouten: “Vooral de verwachte daling van de werkloosheid en de daling van het begrotingstekort in 2015 zijn opstekers die we als land goed kunnen gebruiken. Dit zou betekenen dat het kabinet volgend jaar niet extra hoeft te bezuinigen en we werk kunnen maken van lastenverlichting. Dit is goed nieuws voor de gezinnen, werknemers en ondernemers in Nederland.”

Het economisch herstel blijft echter broos. Schouten: "We zijn nog niet uit de crisis, het aantal mensen zonder werk blijft onverminderd hoog en het aanpakken van de werkloosheid moet dan ook topprioriteit van het kabinet blijven. Het is positief dat het bedrijfsleven weer vertrouwen begint te krijgen in de economie en de investeringen toenemen. Maar om te zorgen dat het herstel doorzet, moeten we doorgaan met het nemen van moeilijke, maar noodzakelijke maatregelen en hervormingen die Nederland duurzamer en sterker uit de crisis laten komen.”

Carola Schouten
Crisis

Reacties op 'ChristenUnie: hoopvolle economische verwachtingen goed voor gezinnen'

Archief > 2014 > maart