Groen van Prinstererlezing 2014

DSC_1144maandag 31 maart 2014 11:30

Op donderdag 27 maart vond in Utrecht de Groen van Prinstererlezing 2014 plaats. De lezing werd uitgesproken door Govert Buijs, bijzonder hoogleraar politieke filosofie & levensbeschouwing aan de VU en bestuurslid van het WI voor het CDA. Buijs sprak over burgerschap in de 21 eeuw. Hij benadrukte dat burgers niet alleen hun rechten maar ook hun plichten moeten kennen, en pleitte o.a. voor het instellen van 'morele oefenplaatsen'.

Plaats van handeling was de fraaie Gertrudiskapel in Utrecht. Ongeveer 70 belangstellenden meldden zich hier om kennis te nemen van Buijs' ideeën over burgerschap toen en nu. Na de lezing, die een klein uur duurde, was er voor de aanwezigen gelegenheid om vragen te stellen aan Govert Buijs. De avond werd afgesloten met een goedbezochte borrel.

Donateurs van het WI van de ChristenUnie ontvangen de tekst van de Groenlezing als extra bij het juninummer van Denkwijzer. Geïnteresseerden die geen donateur zijn kunnen de lezing beluisteren op deze site.

Op de pagina Groenlezing 2014 vindt u het geluidsbestand, foto's en links naar artikelen in de media.

Reacties op 'Groen van Prinstererlezing 2014'

Nieuwsarchief > 2014