H.A. Brasz scriptieprijs voor Robert van Putten

robert-van-puttenvrijdag 25 april 2014 15:54

Robert van Putten, gastonderzoeker bij het Wetenschappelijk Instituut van de ChristenUnie, heeft vanmiddag de H.A. Brasz scriptieprijs in ontvangst genomen.

Zijn masterscriptie De vierde weg werd door de Vereniging voor Bestuurskunde beoordeeld als de beste bestuurskundige masterscriptie van Nederland. De prijs, vernoemd naar emeritus hoogleraar Henk Brasz, werd uitgereikt tijdens het Landelijk Congres der Bestuurskunde in Den Haag.

Van Putten (1987) schreef zijn scriptie (De vierde weg. Een onderzoek naar de herordening van het maatschappelijk organiseren en het ontwerp van een alternatief) binnen het kader van de master Bestuur van maatschappelijke organisaties aan de VU. In zijn scriptie reflecteert Van Putten kritisch op de idee van en de beweging naar een participatiesamenleving en schetst hij een alternatief concept van maatschappelijk organiseren. In dit concept is de rol van organisator niet weggelegd voor óf de overheid, óf de markt óf de civil society, maar doen ze alle drie mee.

Eerder vormde de scriptie al een aanleiding voor het WI om Van Putten uit te nodigen om aan de slag te gaan als gastonderzoeker. In die hoedanigheid doet hij sinds november onderzoek naar de rol van de overheid in de ‘participatiesamenleving’, waarbij hij vooral de sociaal-christelijke invulling van die rol tegen het licht houdt en actualiseert.

Reacties op 'H.A. Brasz scriptieprijs voor Robert van Putten'

Nieuwsarchief > 2014