Collegereeks 'Waardenvolle inbreng': over politiek en theologie

akz-header-opleidingendonderdag 25 september 2014 18:06

Wordt u als politicus geleefd door de waan van de dag? Merkt u wel eens dat u de waarden van de christelijke politiek door alle drukte even uit het oog verliest? Dan is er voor u, vanaf 7 oktober, de collegereeks Waardenvolle inbreng.

Vanaf 7 oktober geeft het Wetenschappelijk Instituut in samenwerking met AKZ+ een serie colleges die politiek en theologie combineren. Politiek wordt vaak al snel bepaald door de waan van de dag. Daarom gaan we terug naar de christelijke waarden achter standpunten van de christelijke politicus. We hebben gekozen voor vijf onderwerpen die we in de politieke praktijk wel tegenkomen, maar die best wat meer aandacht verdienen.

De cursus vangt aan met een thema dat de basis van de christelijke politiek weergeeft: 'Bijbelse wijsheid voor christelijke politici'. Daarna komen specifiekere thema's aan bod: 'Duurzaamheid', 'Democratie en rechtsstaat, 'Economie vanuit christelijk perspectief' en 'Zorg of participatie'? Trainers zijn Egbert Brink (PhD), dr. Henk Massink, dr. Kars Veling, dr. Roel Jongeneel en WI-directeur dr. Wouter Beekers.

De kosten voor dit programma bedragen € 175,-. Studenten betalen € 60,- of € 10,- per avond.

Reacties op 'Collegereeks 'Waardenvolle inbreng': over politiek en theologie'

Nieuwsarchief > 2014