WI-congres onderwijsvrijheid op 1 november

onderwijs-4022dinsdag 07 oktober 2014 17:04

Wat de juf zegt, is waar. Maar wat als de juf steeds minder ruimte heeft om onze kinderen belangrijke waarden mee te geven? Hoe kunnen wij op een goede manier reageren op de uitdagingen voor de onderwijsvrijheid in onze tijd? Daarover gaat ons onderwijscongres op 1 november.

Goed onderwijs is een publiek belang. Het is gebaat bij de inspraak van burgers: ouders, onderwijzers, enzovoorts. Hoe kan de burger in onze participatiesamenleving meer inspraak krijgen in het onderwijs? En welke vorm moet onderwijsvrijheid krijgen in deze moderne tijd van versplinterde spiritualiteit, waarin levensovertuiging iets is voor het individu? Daarover denken wij op 1 november graag met u door.

Sprekers op het congres zijn professor Paul Frissen, Tweede Kamerlid Joël Voordewind, voorzitter van de Landelijke Vereniging van Gereformeerde Scholen Jan Westert en Arnold Jonk van de onderwijsinspectie. U heeft verder de mogelijkheid deel te nemen aan een van de vier boeiende workshops die wij aanbieden: over goed onderwijs, de toekomst van het christelijk onderwijs, de waarde van artikel 23 en bijzonder onderwijs in krimpgebieden. Tijdens het congres wordt bovendien onze nieuwe bundel De school van de burger gepresenteerd.

Meer informatie en aanmelden

Reacties op 'WI-congres onderwijsvrijheid op 1 november'

chris, chris (renton) renton [871708]
Geplaatst op: 09-01-2015 06:57
Bovendien, deze Imitatie Horloges modellen hebben uiteraard alle essentiele om de sport sterke punten: kroon Breitling Replica en onderste schroef, ijs kras-bestand Sapphire met anti-reflectie behandeling aan beide zijden, roterende bezel cavaliers en 300 m zeehonden 100 m voor modellen goud. In waardig Breitling, zijn ze natuurlijk uitgerust met een automatische motor gecertificeerd COSC chronometer.

Nieuwsarchief > 2014