Aanstaande zaterdag: congres onderwijsvrijheid

Onderwijsvrijheid bannerwoensdag 29 oktober 2014 17:25

Op zaterdag 1 november vindt het jaarlijkse congres van het Wetenschappelijk Instituut plaats. Het congres staat dit jaar volledig in het teken van onderwijsvrijheid. In 2017 vieren we 100 jaar vrijheid van onderwijs, maar wat is er van die vrijheid terecht gekomen?

Valt er wel iets te vieren over drie jaar? Of gaan we weer langzaam terug naar een schoolbeleid waarin weinig ruimte is voor zeggenschap van leerkrachten en ouders? De overheid lijkt steeds meer vat te willen hebben op het onderwijs. Niet alleen oefent zij invloed uit op het 'wat', bijvoorbeeld via pestprogramma's.
Hoe kunnen we in deze tijd, bijna honderd jaar na de Schoolstrijd, ervoor zorgen dat ouders hun kinderen in overeenstemming met hun levensvisie kunnen laten onderwijzen? Daarover gaat het onderwijscongres aanstaande zaterdag.

Sprekers zijn professor Paul Frissen, Joël Voordewind, Jan Westert en Arnold Jonk. Ook kunnen gasten deelnemen aan een van de vier workshops die wij die dag aanbieden. Voor donateurs is het congres gratis. Van niet-donateurs vragen wij een kleine bijdrage van €15,-. Voor lunch wordt gezorgd.

Meer informatie en aanmelden

Reacties op 'Aanstaande zaterdag: congres onderwijsvrijheid'

Nieuwsarchief > 2014