Jong talent gezocht voor nieuw Fellows-programma

fellowsvisualvrijdag 14 november 2014 13:26

In januari gaat er een nieuw Fellows-programma van start. De deelnemers aan dit programma gaan op zoek naar het wat en het waarom van de christelijke politiek. Jonge talenten in de leeftijd van 20 tot 30 jaar met een interesse in de christelijke politiek kunnen tot 1 december solliciteren naar een plaats in het Fellows-programma.

‘Uit eigen ervaring weet ik dat je in de samenleving de kennis en ervaring van het Fellows-programma goed kunt gebruiken.’ Dat zegt Rinze Broekema, oud-deelnemer aan het programma. Deelname aan de cursus is niet alleen interessant voor nu, maar bovenal een investering in je toekomst. In het bijzonder voor diegenen die in de christelijke politiek actief is of wil worden kan het Fellows-programma van grote waarde zijn.

In het Fellows-programma gaan we op zoek naar het wat en waarom van christelijke politiek: in verleden, heden en toekomst. Waarom bestaat christelijke politiek? In het verleden heeft christelijke politiek, gebaseerd op de Bijbel en op een lange traditie van denken en doen, haar bestaansrecht bewezen. Maar christelijke politiek is in onze seculiere samenleving minder vanzelfsprekend; niet alleen in het publieke debat, ook onder christenen. Wat is de toekomst voor christelijke politiek?

Ben of ken je iemand tussen de 20 en 30 jaar die wilt proeven van de christelijke politiek? Of ben je al politiek actief en wil je je kennis van de christelijk-sociale traditie verdiepen? Stuur dan voor 1 december je cv en een korte motivatie naar wi@christenunie.nl. Meer informatie over onder meer programma, data en kosten vind je op wi.christenunie.nl/fellows.

Reacties op 'Jong talent gezocht voor nieuw Fellows-programma'

Nieuwsarchief > 2014