Bijdrage Carla Dik-Faber aan het voortgezet algemeen overleg Gewasbeschermingsmiddelen

donderdag 18 december 2014

Onderwerp:   VAO Gewasbeschermingsmiddelen (AO d.d. 04/12)

Kamerstuk:    27 858

Datum:           18 december 2014

Mevrouw Dik-Faber (ChristenUnie):
Voorzitter. Ik heb één motie.

De Kamer,

gehoord de beraadslaging,

overwegende dat basisstoffen zoals bier en melk kunnen worden gebruikt als gewasbeschermingsmiddel voor specifieke toepassingen, waarmee tevens een bijdrage wordt geleverd aan verdere vergroening van het middelenpakket;

overwegende dat de registratieprocedure van basisstoffen tijdrovend en kostbaar is;

verzoekt de regering om zich, in overleg met LTO en Bionext, in Europees verband in te zetten voor een versnelling van de registratie van basisstoffen, waarbij de registraties van specifieke basisstoffen en de daarmee gepaard gaande lasten tussen landen worden verdeeld, en de Kamer voor het meireces te informeren over de voortgang,

en gaat over tot de orde van de dag.

De voorzitter:
Deze motie is voorgesteld door de leden Dik-Faber en Dijkgraaf. Naar mij blijkt, wordt de indiening ervan voldoende ondersteund.

Zij krijgt nr. 287 (27858).

Voor meer informatie: www.tweedekamer.nl.

Archief > 2014 > december