Groenlezing 'Duurzaam radicaliseren; naar het hart van milieuzorg'

donderdag 28 maart 2019 19:45

Duurzaamheidsexpert dr. Martine Vonk is de Groenlezer van 2019. Wij zijn blij dat we haar bereid hebben gevonden de lezing dit jaar voor ons te verzorgen. We nodigen u van harte uit voor haar lezing 'Duurzaam radicaliseren; naar het hart van milieuzorg' op donderdagavond 28 maart in hartje Utrecht.

De klimaatdiscussie draait tegenwoordig veel om de snelheid van het verduurzamen. Sommigen "drammen" om meer tempo, anderen trappen op de rem. Maar is dat wel de juiste discussie?
Iedere echte verandering begint in ons hart. Alleen vanuit verwondering kan verduurzaming radicaal (dat is: in de kern) plaatsvinden. Een duurzame samenleving handelt vanuit de verwondering die daar plaatsvindt. Vanuit die houding ontstaat verbinding met anderen in de zorg voor Gods schepping. Maar hoe komen we daaraan? En wat is de rol van de politiek?

Meld u aan voor de Groenlezing

Spreker:
Dr. Martine Vonk

Datum:
Donderdagavond 28 maart

Tijden:
19.45-22.00 uur, aansluitend borrel
Deur open vanaf 19.15 uur

Locatie:
De Zalen van Zeven, locatie De Boothstraat
Boothstraat 7, Utrecht

Op de contactpagina van De Zalen van Zeven is een routebeschrijving te downloaden voor auto en openbaar vervoer.

Toegang:
€ 7,50, voor WI-donateurs gratis