Schriftelijke vragen Joël Voordewind e.a. over de motie inzake de Regeling langdurig verblijvende kinderen

vrijdag 03 maart 2017

Schriftelijke vragen van ChristenUnie Tweede Kamerlid Joël Voordewind en de Leden Voortman (GroenLinks), Sjoerdsma (D66) en Gesthuizen (SP) aan de Staatssecretaris van Veiligheid en Justitie

Onderwerp:   De motie inzake de Regeling langdurig verblijvende kinderen

Kamerstuk:    2017Z03481

Datum:           3 maart 2017

Vraag 1

Deelt u de mening dat een verwijzing naar het regeerakkoord staatsrechtelijk niet steekhoudend is als argument om een motie niet uit te voeren omdat aangenomen moties boven een regeerakkoord gaan en het regeerakkoord tenslotte eerder is aangepast zoals bijvoorbeeld bij het ongedaan maken van strafbaarstelling van illegaliteit?

Vraag 2

Nu u de wens van een Kamermeerderheid naast u neerlegt om de regeling langdurig verblijvende kinderen aan te passen, bent u dan bereid een uitzetstop te hanteren voor asielkinderen die vijf jaar of langer in Nederland verblijven en in het zicht van de overheid zijn geweest totdat een nieuw kabinet aantreedt?

Voor meer informatie: www.tweedekamer.nl